Byte av bank eller betalansvarig

Har du bytt bank och vill fortsätta med autogiro eller e-faktura? Eller vill du ändra vem som står som betalansvarig på ett mobilabonnemang?

Om du har bytt bank

  1. Logga in på din gamla bank och avanmäl ditt medgivande.
  2. Logga sen in på din nya bank och anmäl autogiro eller e-faktura.

Under övergångsperioden kan det hända att du får en pappersfaktura, innan din ansökan för autogiro eller e-faktura har blivit godkänd.

Ändra betalansvarig

För att byta betalansvarig för ett mobilabonnemang en överlåtelseblankett fyllas i, och undertecknas av båda parter. Därefter ska den mejlas till mobilprivat@telenor.se, eller postas till Telenor, FE 100, 106 56 Stockholm. 

Vanliga frågor om att byta bank eller betalansvarig

  • Autogiro

    När det gäller autogiro så är det är olika från bank till bank. De flesta banker skickar ut en bekräftelse per post när din ansökan om autogiro har godkänts. Kontakta din bank för att få veta hur deras rutiner ser ut samt hur lång tid det tar.

    E‑faktura

    För e‑faktura så ser du direkt i din internetbank att allting är okej. Tänk på att du inte kan se själva e‑fakturan förrän vi har skickat den till din bank. Det gör vi en gång per månad. 

    Om du får en papperfaktura ändå...

    ...så behöver det inte betyda att något har blivit fel. Beroende på när du skaffar autogiro eller e‑faktura kan det nämligen bli så att en till pappersfaktura skickas ut innan ditt medgivande om autogiro eller e‑faktura hinner hanteras av banken.