E-faktura

Du kan slippa kostnaden för pappersfaktura och istället betala fakturan för ditt mobilabonnemang med e-faktura. Den skickas elektroniskt till din internetbank och du får godkänna den varje månad för att den ska betalas.

Det är hos din bank du väljer om du vill betala med e-faktura, vi på Telenor kan inte hjälpa dig med det.

Så här gör du:

  1. Logga in på din internetbank.
  2. Gå till den sida där du lägger till betalningsmottagare för e-faktura. Tänk på att stegen för hur du ska göra kan skilja sig åt beroende på vilken bank du har. Får du det inte att funka så ta kontakt med din bank så hjälper de dig säkert.
  3. Sök på Telenor Sverige AB som betalningsmottagare. Du kan även söka på bankgironummer 5331-1338.
  4. Ange ditt kundnummer, som du hittar på första sidan av din faktura, under "Betalningsuppgifter". Om du inte har pappersfakturan till hands kan du se den i appen Mitt Telenor under "Faktura" > "Se alla fakturor" > Klicka på en faktura. Klicka på "Se fakturan som pdf".
  5. Signera. 
  6. Först när nästa faktura skickas ut från oss kommer den att finnas tillgänglig hos din bank. Detta kan med andra ord dröja en månad. I appen Mitt Telenor kan du se när nästa faktura skickas till dig.

Lyckas du inte skaffa e-faktura så hjälper vi dig här

Vanliga frågor om e-faktura