Inkasso

Om du har fått en faktura från Intrum betyder det att vi inte har fått någon betalning från dig, trots påminnelser.


Att du får en räkning från Intrum beror på något av följande:

  • Du har betalat din faktura för sent
  • Du har betalat till fel OCR-nummer
  • Du har inte betalat fakturan överhuvudtaget

Det här händer om din faktura går till inkasso

  • Först får du ett sms. Där informerar vi om att din faktura har gått vidare till Intrum och att du behöver betala fakturan från dem så fort som möjligt.
  • Om Intrum därefter inte får din betalning kommer abonnemanget att stängas av och skulden kan komma att skickas vidare till Kronofogden. Att abonnemanget stängs av innebär att du varken kan ringa eller bli uppringd.
  • När du har betalat fakturan från Intrum tar det några arbetsdagar innan den är registrerad i våra system. Vi kan inte öppna abonnemanget innan det sker.
  • Du kan se om din betalning är registrerad hos oss genom att logga in Mitt Telenor. Om fakturan står som betald så ska ditt abonnemang fungera. Gör det inte det så kan du starta om telefonen för att se om det hjälper. 

Frågor?

Alla frågor om fakturan besvaras av Intrum.

Kontakta Intrums kundservice 

Vanliga frågor om inkasso