Inkasso

Om du har fått en faktura från Intrum betyder det att vi inte har fått någon betalning från dig, trots påminnelser.

Att du får en räkning från Intrum beror på något av följande:

  • Du har betalat din faktura för sent.
  • Du har betalat till fel OCR-nummer.
  • Du har inte betalat fakturan överhuvudtaget.

Du bör betala fakturan från Intrum så fort som möjligt. Om du inte gör det kommer fakturan att skickas vidare i kravhanteringen och till slut nå Kronofogdemyndigheten. 

Det första som händer om du inte betalar innan det datum som står på inkassofakturan är att ditt abonnemang stängs av för utgående trafik. Du kommer alltså fortfarande kunna ta emot samtal, men inte ringa själv. 

Nästa steg är att abonnemanget stängs av för både utgående och inkommande trafik. 

Abonnemanget kommer inte att aktiveras förrän hela fakturan är betald och registrerad hos oss. I Mitt Telenor kan du se om betalningen är registrerad. Om den är det men ditt abonnemang fortfarande inte fungerar kan du starta om telefonen för att se om det hjälper.

Frågor om fakturan från Intrum?

Kontakta Intrum om du har frågor om din fakturan från dem.