Avsluta abonnemang på tv, bredband eller hemtelefoni via bredband
Öppet vardagar 08.00 - 18.00
Om du vill säga upp ditt abonnemang är det bara att ringa till oss så hjälper vi dig. Tänk på att det bara är den som är betalningsansvarig för abonnemanget som kan göra ändringar och avslut.
Vanliga frågor om att avsluta abonnemang
-
Mobiltelefoni
Du ser när du tecknade ditt abonnemang och din uppsägningstid i Mitt Telenor - antingen här på webben eller i appen.- Om du har ett abonnemang som är tecknat, förlängt eller aktiverat efter 1 maj 2014 är uppsägningstiden en månad.
- Om du tecknade eller aktiverade ditt abonnemang före 1 maj 2014 är uppsägningstiden tre månader.
- Om du förlängde ditt abonnemang före 1 maj 2014 och inte bytte abonnemangsform när bindningstiden löpte ut är uppsägningstiden tre månader.
Bredband och TV
Olika abonnemang har olika uppsägningstider. Vad som gäller för ditt abonnemang hittar du i de kampanjvillkor som du fick när du beställde abonnemanget. Från och med 1 maj 2014 är uppsägningstiden för alla nytecknade och uppgraderade abonnemang 1 månad. Tecknade du ditt abonnemang innan 1 maj 2014 är uppsägningstiden i normala fall 3 kalendermånader.
-
Mobiltelefoni och mobilt bredband
Du ser eventuell bindningstid i Mitt Telenor – antingen här på webben eller i appen.
Bredband, tv och hemtelefoniVad som gäller för ditt abonnemang hittar du när du loggar in i Mitt Telenor här på webben eller i de kampanjvillkor som du fick när du beställde abonnemanget.
-
Det går inte att pausa mobilabonnemang eller bredbandsabonnemang.