Avsluta abonnemang på tv, bredband eller hemtelefoni via bredband

Enkelt att bli kund, enkelt att avsluta. Så vill vi att det ska vara. Slå oss en signal om du vill säga upp ditt abonnemang.
Ring oss på 020 - 222 222

Öppet vardagar 08.00 - 18.00 

Om du vill säga upp ditt abonnemang är det bara att ringa till oss så hjälper vi dig. Tänk på att det bara är den som är betalningsansvarig för abonnemanget som kan göra ändringar och avslut.

Vanliga frågor om att avsluta abonnemang

  • Mobiltelefoni

    Du ser när du tecknade ditt abonnemang och din uppsägningstid i Mitt Telenor - antingen här på webben eller i appen.
    • Om du har ett abonnemang som är tecknat, förlängt eller aktiverat efter 1 maj 2014 är uppsägningstiden en månad.
    • Om du tecknade eller aktiverade ditt abonnemang före 1 maj 2014 är uppsägningstiden tre månader.
    • Om du förlängde ditt abonnemang före 1 maj 2014 och inte bytte abonnemangsform när bindningstiden löpte ut är uppsägningstiden tre månader.

    Bredband och TV

    Olika abonnemang har olika uppsägningstider. Vad som gäller för ditt abonnemang hittar du i de kampanjvillkor som du fick när du beställde abonnemanget. Från och med 1 maj 2014 är uppsägningstiden för alla nytecknade och uppgraderade abonnemang 1 månad. Tecknade du ditt abonnemang innan 1 maj 2014 är uppsägningstiden i normala fall 3 kalendermånader. 

  • Mobiltelefoni

    Du ser eventuell bindningstid i Mitt Telenor – antingen här på webben eller i appen. Våra nya abonnemang (tecknade fr o m 2018-09-06) har ingen bindningstid.


    Bredband, tv och hemtelefoni

    Olika abonnemang har olika bindningstider. Vad som gäller för ditt abonnemang hittar du när du loggar in i Mitt Telenor här på webben eller i de kampanjvillkor som du fick när du beställde abonnemanget.

    Mobilt bredband

    För mobilt bredband har vi ingen bindningstid.

    Information om uppsägningstid hittar du här

  • Det går inte att pausa mobilabonnemang eller bredbandsabonnemang.