Verifiera dig som ägare av ditt abonnemang

Här går vi igenom hur du gör för att verifiera dig som ägare av ditt konto i Mitt Telenor. När du har gjort det kan du ändra dina åtta favoritkanaler.

  • Logga in i Mitt Telenor

    Har du mobilabonnemang hos oss loggar du in med ditt mobilnummer. Har du tv och/eller bredbandsabonnemang loggar du in med din e-postadress eller ett mobilnummer.

    Logga in i Mitt Telenor
    Om du redan är inloggad hoppar du över det här steget.

  • Klicka på knappen Verifiera dig

    Knappen hittar du en bit ner på sidan Min översikt. Hittar du inte knappen? Då har du redan verifierat dig.

  • Klicka på knappen Verifiera dig

  • Fyll i personnummer och välj Fortsätt

  • Välj hur du vill verifiera dig och klicka på Fortsätt

  • Verifiering klar eller kod skickas

    Mobil7.PNG

    Har du mobilabonnemang hos oss och har loggat in på Mitt Telenor med ditt mobilnummer är du nu verifierad som ägare av ditt abonnemang. I appen Mitt Telenor kan du nu fördela surf, hantera föräldrakoll, se och betala dina fakturor.

     epost8.png

    Har du loggat in med e-postadress och klickat på Beställ ser du denna ruta.

  • Fullfölj stegen i verifieringen

    Du kan verifiera dig genom BankID, sms-kod eller kod via brev. Vilka val du får upp beror på vilka tjänster du har hos oss. 

     

  • Skriv in verifieringskoden som står i brevet och klicka på Slutför.

    epost13-jpg.jpg

  • Klart! Nu kan du klicka på Stäng.

  • Klart!

    Nu kan du se alla dina tjänster som du står som betalansvarig för hos oss, och du kan gå vidare till steg för steg-guiden som visar hur du byter dina favoritkanaler.