Flyttanmälan

Dags att flytta? Anmäl flytten hos oss så hjälper vi dig med att ta med bredbandsabonnemanget till din nya adress. Så här gör du:

Anmäl din flytt hos kundservice

Anmäl din flytt genom att ringa kundservice på nummer 020-222 222. De hjälper dig att registrera ditt bredbandsabonnemang på din nya adress.

Om du inte kan få Telenors tjänster på din nya adress 

Olika adresser har olika tekniska förhållanden. Vi kan därför inte garantera att du kan behålla samma abonnemang som på din tidigare adress.

  • Bredband

    Om du inte kan få bredband från Telenor på din nya adress avslutas ditt abonnemang. Tecknades abonnemanget innan 1 maj 2014 blir uppsägningstiden tre kalendermånader från det datum du säger upp abonnemanget. Tecknades abonnemanget efter 1 maj 2014 gäller istället en månads uppsägningstid. Om du har bindningstid kvar på ditt abonnemang måste du betala avgiften för dina tjänster under hela bindningstiden.

  • Tv-tjänst

    Om du inte kan få Telenors tv-tjänst på din nya adress avslutas ditt abonnemang. Du måste då betala en avgift som motsvarar summan av de kvarvarande månadsavgifterna under abonnemangets bindningstid. När abonnemanget är avslutat måste du skicka tillbaka din tv-utrustning till oss.

  • Fast telefoni

    Om du inte kan få fast telefoni från Telenor på din nya adress avslutas ditt abonnemang med en månads uppsägningstid. Du får en faktura på alla kvarstående kostnader. Om du vill ha kvar ditt telefonnummer kontaktar du din nya operatör och ber dem flytta över ditt nummer till dem från oss. Flyttar du inom samma riktnummerområde behåller du ditt telefonnummer. Flyttar du till ett annat riktnummerområde får du välja ett nytt nummer.


  • Överlåta abonnemang

    Om du inte kan få Telenors tjänster på din nya adress kan den som flyttar in efter dig eventuellt ta över abonnemanget. Då slipper du betala resterande bindningstid och den som flyttar in slipper startavgifter och väntetid för att få bredband. Logga in och fyll i ett formulär, så kontaktar kundservice dig personligen och hjälper dig att lämna över ditt abonnemang.

    Vanliga frågor och svar om flyttanmälan