För dig som tidigare var kund hos Bredbandsbolaget eller Glocalnet

För det första: Välkommen!

Telenor har under många år hört ihop med Bredbandsbolaget och Glocalnet, men det är inte förrän nu vi blir ett gemensamt bolag. I praktiken innebär det att vi kommer fortsätta leverera tv och bredband till samma kvalitet, hastighet och pris - men nu som Telenor istället för Bredbandsbolaget eller Glocalnet.

Vad innebär det här för dig?

Inte särskilt mycket, om vi ska vara ärliga.

  • Dina tjänster fungerar precis som vanligt.
  • Du behåller din mejladress (läs mer nedan).
  • Din faktura ser ut som vanligt förutom att Telenor står som avsändare.
  • Du betalar till samma bank-/postgironummer som vanligt och redan uppsatta autogiron fungerar som vanligt.
  • Det som tidigare fanns under Mina Sidor hittar du nu på Mitt Telenor (se mer nedan).
  • Du måste skapa en ny inloggning till Mitt Telenor (se mer nedan).
  • Du kan samla tv, bredband, mobiltelefoni och mycket mer på ett och samma ställe. Läs mer om erbjudandet Telenor Kombo.

Mina sidor byter namn till Mitt Telenor

Mina sidor byter namn till Mitt Telenor men vad du kan göra och se är detsamma som tidigare. Däremot behöver du skapa ett nytt konto. Det beror på att vi har skapat en ny, säkrare inloggning i samband med att den nya dataskyddslagen, GDPR, träder i kraft. Här kan du läsa mer om hur du skapar ett nytt konto

Webbmejlen fungerar som vanligt

Webbmejlen som ingår i ditt bredbandsabonnemang fungerar som vanligt och du har kvar samma mejladress som tidigare (trots att den slutar på exempelvis bredband.net eller glocalnet.net). För att logga in går du in på webbmejl.telenor.se eller klickar på länken "Webbmejl" som ligger överst till höger på alla sidor, och i sidfoten. 

Undrar du över något mer?