Gör det själv i Mitt Telenor och på Mina sidor.

Slipp långa kötider i telefon och fixa dina ärenden på egen hand - var du vill, när du vill. Börja med att registrera ett konto i appen Mitt Telenor eller på Mina sidor.

Ladda ner Mitt Telenor

Över 125 000 människor har redan gjort det i Sverige. Alltså laddat ner Mitt Telenor-appen. Gör det du också!

  • Ladda ner Mitt Telenor-appen här

    Vi har samlat allt du behöver i en och samma app. Har du inte skaffat Mitt Telenor-appen ännu så gör du det enkelt via din smartphone eller tablet här:

    Hämta i App StoreLadda ned på Google Play

  • Varför kan jag inte logga in på mina Mina sidor?

    Om du har problem att logga in på Mina sidor kan det bero på flera olika saker. Kanske kan vår guide hjälpa dig. Vi håller tummarna.

  • Varför står det att min mailadress är upptagen när jag försöker registrera ett konto?

    Om det står att din mailadress redan är upptagen beror det med stor sannolikhet på att du redan har ett konto kopplat till mailadressen. Tryck på Glömt lösenord så skickas lösenordet till din mail.

  • Har du kontantkort? Hämta Telenor Ladda-appen här!

    Telenor Ladda är appen du använder för att ladda ditt kontantkort. Du kan dessutom tjäna in fria laddningar. Var sjätte för att vara exakt. Ladda ner appen här:

    Hämta i App StoreLadda ned på Google Play

Abonnemang och Mobil

Koppla samman abonnemang, se månadskostnader, spärra, byt adress och mycket mer.

  • Hantera abonnemang, se bindningstid och mycket mer

     

    Välj vad du vill göra: På Mina sidor: I Mitt Telenor:
    Koppla abonnemang Här   
    Se vilket abonnemang du har Här   
    Spärra ditt abonnemang Här   
    Spärra din mobiltelefon Här   
    Se din bindningstid Här   
    Se din uppsägningstid Här  
    Se din månadskostnad Här  
    Se antal skickade/mottagna samtal & sms Här  
    Ta reda på din puk-kod Här  
    Beställ nytt sim-kort  Här  
    Byt adress Här  
    Se förbrukad och kvarvarande surfmängd Här  
    Se hur mycket av din surf som ingår i EU/EES    
    Se ditt kundnummer Här  
    Se när du kan förlänga ditt abonnemang Här

     

    Se dina avtal Här

     

     

    Bra att veta: Om du vill avsluta ditt abonnemang måste du kontakta Kundservice per telefon. 020 222 222 om du ringer från Sverige eller +46 (0)708 222 222 från utlandet.

    Dessutom, om du behöver hjälp med att anpassa inställningar till din telefon hittar du våra kompletta mobilguider här.

Faktura

Se både betalda och obetalda fakturor, få en komplett överblick på kostnader och mer. 

  • Hantera och se betalda/obetalda fakturor
    Välj vad du vill göra: På Mina sidor: I Mitt Telenor:
    Se betalda och obetalda fakturor Här  
    Se OCR-nummer, förfallodatum m.m. Här  
    Lägg till momsspecifikation på fakturan Här  
    Ställ in SMS-påminnelse Här  
    Se och beställ trafikspecifikation Här  

     

    Bra att veta: Om du vill byta betalningsmetod gör du detta via din bank. För mer information klicka här.

Surf utomlands och hemma samt tjänster

Kontrollera eller fördela din surfmängd med ett klick eller lägg till/ta bort olika tjänster.

  • Hantera din surf genom att fördela, köpa extra eller se förbrukning
    Välj vad du vill göra: På Mina sidor: I Mitt Telenor:
    Köp extra surf Här   
    Fördela surfen Här   
    Se förbrukad och kvarvarande surfmängd Här   
    Se hur mycket av din surf som ingår i EU/EES    
    Beställ tjänster Här  
    Ta bort tjänster Här  
    Hantera inställningar för Röstbrevlådan * Här  
    Hantera samtalsspärrar Här  

     

    * Vissa inställningar för röstbrevlådan kan inte göras i Mitt Telenor.

    Bra att veta: Om du stöter på problem med surf eller nätverk kan du hitta mer information om orsak och lösningar här.

Telenor Familj

Förenklad tillvaro med fördelning av surf, föräldrarkoll och mer.

  • Hantera Föräldrakoll eller se förbrukning/fördela surfen inom familjen
    Välj vad du vill göra: På Mina sidor: I Mitt Telenor:
    Fördela surfen Här   
    Se förbrukad surf Här   
    Lägga till/ta bort Föräldrakoll Här  
    Koppla konton Här  

     

    Bra att veta: Om du vill lägga till en extra medlem genom att endast köpa ett extra SIM-kort kan du göra det här. 

    Om du istället vill lägga till en extra medlem som dessutom får en ny telefon kan du göra det här. 

    OBS! Det är endast den som står på abonnemanget som kan lägga till extra användare.

Telenor Change

Kolla om du har Telenor Change, se datum för att byta telefon och eventuella kostnader.

  • Se eventuella kostnader, datum för att byta telefon och mer
    Välj vad du vill göra: På Mina sidor: I Mitt Telenor:
    Se om du har Telenor Change Här   
    Se datum för att byta telefon Här   
    Se eventuell kostnad vid byte Här  

     

    Bra att veta: Vill du veta mer om hur du byter din telefon med Change? Klicka här. Om du inte har Change men vill skaffa kan du enkelt köpa en mobil här och sedan lägga till Change i köpflödet. Följ sedan instruktionerna. 

Kontantkort

Kolla ditt saldo, tid kvar på laddning eller registrera kontantkort med enkelhet.

  • Se saldo, giltighetstid eller registrera kontantkort
    Välj vad du vill göra: På Mina sidor: I Telenor Ladda:
    Se saldo och tid kvar på laddning Här   
    Se giltighetstid  Här   
    Se laddningshistorik Här  
    Registrera kontantkort Här  
    Ladda kontantkort    
    Starta prenumeration    
  • Hämta Telenor Ladda-appen om du har kontantkort

    Telenor Ladda är appen du använder för att ladda ditt kontantkort. Du kan dessutom tjäna in fria laddningar. Var sjätte för att vara exakt. Ladda ner appen här:

    Hämta i App StoreLadda ned på Google Play

  • Se vilka olika kontantkortsladdningar vi har på Telenor

    Vi har något för alla. Ringer du mycket men surfar lite? Surfar du mycket men ringer nästintill inget alls? Eller reser du ofta utomlands? Kolla in alla olika alternativ här.

Vanliga frågor

  • Hur laddar jag mitt kontantkort?

    Du kan ladda på flera olika sätt. Via vår app Telenor Ladda, direkt på webben eller via din internetbank om du har Swedbank, Handelsbanken eller Nordea. Laddar du via värdebevis kan du även göra det på webben, på den här sidan. Värdebevis hittar du i de flesta mataffärer, bensinstationer och givetvis i våra egna butiker. Lycka till.

    Besvarade det här din fråga?
    Tack för ditt svar!
  • Varför kan jag inte logga in på mina Mina sidor?

    Om du har problem att logga in på Mina sidor kan det bero på flera olika saker. Kanske kan vår guide hjälpa dig. Vi håller tummarna.

  • Varför funkar det inte att köpa extra surf i Mitt Telenor-appen?

    Om du registerat ditt konto på ett extra-sim kommer det inte gå att köpa extra surf. För att få det att fungera måste du vända dig till ägaren eller registrera/koppla huvudnumret till Mina sidor. Du ser ditt huvudnummer på din faktura eller på Mina sidor.

  • Varför kan jag inte se alla mina abonnemang på Mina sidor?

    Du väljer själv vilka abonnemang/kontantkort som ska finnas tillgängliga genom att koppla dessa till ditt Mina sidor-konto.