Mitt Telenor och Mina sidor - hjälp & felsökning.

Har du problem att logga in i appen eller på Mina sidor? Här beskriver vi några vanliga orsaker till varför det inte går.

  • Du försöker logga in med felaktigt användarnamn eller mailadress.
    Om du försöker logga in och får till svar att du behöver registrera dig eller skapa ett konto, beror det på att det användarnamn eller den mailadress du uppger är felaktig eller inte existerar. Du kan kontrollera om det redan finns ett konto registrerat på ditt telefonnummer.

    I appen Mitt Telenor fyller du i din mailadress eller ditt telefonnummer så skickas ett temporärt lösenord till dig via sms, förutsatt att ett konto finns registrerat.

    På Mina sidor fyller du i ditt telefonnummer på sidan Glömt uppgifter. Om telefonnumret finns registrerat kommer du att kunna återställa lösenordet via e-post eller engångslösenord till telefonnumret och därefter logga in.

    Har du inte fått ett mail, börja med att titta i din skräpmapp. Om du inte hittar det där, försök igen och kontrollera att mailadressen är korrekt.

    Tänk på att dina lösenord är personliga värdehandlingar och att vi på Telenor eller någon av våra samarbetspartners aldrig tar kontakt med dig för att be dig lämna ut uppgifter som inloggningsuppgifter eller kortuppgifter.
  • Ditt konto har blivit raderat på grund av inaktivitet.
    Om du vet att det var länge sedan du loggade in på ditt konto kan orsaken vara att kontot har raderats på grund av inaktivitet. Har du inte loggat in på 750 dagar raderas kontot och du behöver registrera ditt abonnemang igen.

  • Abonnemanget har blivit spärrat av kundservice.
    Om du har ringt Kundservice för att spärra ditt abonnemang och inte fått en spärrkod i samband med det så kan du inte logga in på Mina sidor. Först när abonnemanget är öppnat kan du komma åt dina sidor. Har du en spärrkod så uppger du den när du ska logga in. Om du behöver öppna ett spärrat abonnemang och inte har en spärrkod ringer du Kundservice på 020-222 222

    För Mitt Telenor kan du inte logga in vare sig du har en spärrkod eller inte – du måste ringa in till Kundservice på 020-222 222 för att få hjälp att låsa upp abonnemanget.
  • Du har gjort en överlåtelse av abonnemanget.
    Om du har gjort en överlåtelse av ett abonnemang som var kopplat till Mitt Telenor eller ditt Mina sidor-konto kommer det numret av säkerhetsskäl avregistreras. Du behöver då registrera ett nytt Mitt Telenor-konto och ett nytt Mina sidor-konto. Finns det flera nummer kopplade finns kontot kvar men det överlåtna abonnemanget/numret kopplas bort. I så fall kan du koppla tillbaka numret igen. 

  • Mitt Telenor och Mina sidor genomgår systemunderhåll.
    Mellan cirka 23:25 - 00:25 varje natt utförs systemunderhåll, vilket innebär att du inte kan administrera ditt abonnemang eller komma åt fakturor. Prova igen att logga in efter en stund.

Vanliga frågor.

  • Hur loggar jag in i Mitt Telenor-appen?

    Dina inloggningsuppgifter är samma som de du har till Mina sidor. Har du inget användarkonto kan du skapa ett direkt i Mitt Telenor. Det tar bara en minut. 

  • Varför står det att min mailadress är upptagen när jag försöker registrera ett konto?

    Med stor sannolikhet har du redan ett konto kopplat till mailadressen. Tryck på Glömt lösenord så skickas lösenordet till din mail.

  • Varför kan jag inte se alla mina abonnemang på Mina sidor?

    Du väljer själv vilka abonnemang/kontantkort som ska finnas tillgängliga genom att koppla dessa till ditt Mina sidor-konto.

  • Hur delar, fördelar jag surf mellan användare?

    Du fördelar surfen i antingen Mitt Telenor-appen eller på Mina sidor. Som ägare av huvudabonnemanget kan du sätta och ändra surfgränser på alla extra sim-kort. 

    Här förklarar vi mer detaljerat hur du gör.

  • Varför funkar det inte att köpa extra surf i Mitt Telenor-appen?

    Om du registerat ditt konto på ett extra-sim kommer det inte gå att köpa extra surf. Då måste du vända dig till ägaren eller registrera/koppla huvudnumret till Mina sidor. Du ser ditt huvudnummer på din faktura eller på Mina sidor.

  • Vad kan jag med ett extra sim-kort göra i Mitt Telenor-appen och på Mina sidor?

    Du kan se hur mycket surf du har kvar. Vill du kunna göra annat än att bara se surf behöver du be ägaren av abonnemanget om behörighet.