Flytta ditt telefonnummer till Telenor

Att flytta eller portera ett nummer till Telenor är självklart kostnadsfritt och tar cirka 6 arbetsdagar. Du måste själv vara registrerad som ägare på det nummer (abonnemang eller kontantkort) du vill flytta över. Du får inte heller inte ha någon bindningstid kvar hos din tidigare operatör. Kolla gärna detta hos din gamla operatör innan du beställer nummerflytten. 

Jag vill flytta in mitt nummer till Telenor från en annan operatör 

Flytta nummer + Köpa mobil + Teckna abonnemang

1. Börja med att se till att du inte har någon bindningstid kvar hos din nuvarande operatör.

2. Klicka här och välj vilken mobil du vill köpa.

3. Välj att du vill bli kund och bestäm vilket abonnemang du vill ha.

4. När du fyllt i dina personuppgifter ska du välja alternativet ”Jag vill flytta mitt nuvarande nummer från en annan operatör (Telia, 3, Tele2, etc.)” och följa instruktionerna.

Sedan slutför du beställningen. I samband med detta skickas en förfrågan till din tidigare operatör. Flytten tar cirka 6 arbetsdagar och du får ett sms när nummerflytten är klar.

Viktig information för dig med iPhone 

Flytta nummer + Teckna abonnemang

1. Börja med att se till att du inte har någon bindningstid kvar hos din nuvarande operatör.

2. Klicka här och välj vilket abonnemang du vill ha.

3. När du fyllt i dina personuppgifter ska du välja alternativet ”Jag vill flytta mitt nuvarande nummer från en annan operatör (Telia, 3, Tele2, etc.)” och följa instruktionerna.

Sedan slutför du beställningen. I samband med detta skickas en förfrågan till din tidigare operatör. Flytten tar cirka 6 arbetsdagar och du får ett sms när nummerflytten är klar.

Viktig information för dig med iPhone

Redan skaffat abonnemang/kontantkort hos Telenor och vill flytta nummer

1. Ring oss på 020-222 222 eller besök någon av våra butiker så hjälper vi dig med nummerflytten.

2. Vi skickar en förfrågan till din tidigare operatör.

3. Du kan ringa med ditt tillfälliga nummer under tiden vi flyttar in ditt nummer. Flytten tar cirka 6 arbetsdagar för mobilnummer och 16 arbetsdagar för fastnätsnummer. Vi skickar ett sms till dig när nummerflytten är klar. 

Viktig information för dig med iPhone

Om du byter till oss från en annan operatör och tar med dig ditt gamla nummer kan följande uppstå: Börjar du använda simkortet innan nummerflytten är genomförd får du ett tillfälligt nummer, vilket också är det som visas när du ringer upp. Det temporära numret registreras i din iPhone och fortsätter vara det som dyker upp på skärmen hos dem du ringer till, även efter nummerflytten. Men lugn, det är lätt att fixa!

1. Gå till Inställningar.

2. Välj Telefon.

3. Välj Mitt nummer.

4. Fyll i rätt nummer.

Du kan inte ändra till vilket nummer du vill, det måste vara ditt korrekta nummer.

 

Jag vill flytta mitt nummer från Telenor till en annan operatör 

 

Flytta mobilnummer från Telenor till en annan operatör.

1. Du behöver först kolla om du har bindningstid kvar hos oss. Det gör du enkelt i Mitt Telenor-appen eller på Mina sidor.

2. Har du ingen bindningstid kan du kontakta din nya operatör och be dem flytta över ditt nummer. Har du bindningstid behöver du ringa oss på 020-222 222 för att få information om din slutfaktura. Vi behöver även öppna så att ditt nummer kan flyttas ut.

3. Du får din uppsägningstid fakturerad på din sista faktura. Hur lång uppsägningstid du har beror på när tecknade ditt abonnemang hos oss. Du kan se din uppsägningstid i Mitt Telenor-appen och på Mina sidor.

Ditt abonnemang hos Telenor avslutas när nummerflytten är klar. 

Flytta fastnätsnummer från Telenor till en annan operatör.

Självklart kan du även flytta fastnätsnummer från Telenor till annan operatör. Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig att ta reda på vad som gäller för just ditt abonnemang.

Vanliga frågor.

  • Det gick inte att flytta mitt nummer till er, vad ska jag göra?

    Om du försökt flytta ditt nummer, så kallad portering, behöver du ta kontakt med din tidigare operatör om det misslyckades. Kolla så att du inte har några obetalda fakturor eller någon bindningstid kvar hos dem. Se också till så att det är rätt mobilnummer och samma personnummer som är registrerat på numret.

  • Hur gör jag om mitt abonnemang till ett kontantkort?

    Om du vill göra om ditt abonnemang till ett kontantkort behöver du kontakta vår kundservice Ring 020-222 222 så hjälper vi dig.

  • Hur byter jag abonnemang?

    Vill du byta ditt abonnemang gör du det enkelt här på Telenor.se

    Har du bindningstid kvar på Frihet eller något annat abonnemang? Ta kontakt med Kundservice på 020-222 222 så löser vi det.

    Du kan byta abonnemang en gång per månad, tidigast två månader efter att du tecknat abonnemanget. Det går endast att byta till något av våra aktuella abonnemang Frihet.

    Har du Telenor Frihet kan du byta upp dig till en högre surfmängd. Det går också bra att i efterhand byta tillbaka till den surfnivå du hade från början. 

  • Hur lång bindningstid och uppsägningstid har jag?
  • Hur gör man för att överlåta eller ta över ett abonnemang?

    Om du vill överlåta ditt abonnemang, eller ta över någon annans abonnemang, behöver ni fylla i överlåtelseblanketten och maila den till konsument@telenor.se eller posta till Telenor, FE 100, 106 56 Stockholm. Blanketten ska undertecknas av er båda. 

    Gäller det ett befintligt abonnemang som idag tillhör ett dödsbo används blanketten Ansökan om överlåtelse av abonnemang från dödsbo.

    Är det ett företagsabonnemang som du vill ta över så använder du blanketten Överlåtelse av abonnemangsavtal istället.

    Tänk på att överlåtelsen kostar 250 kronor.