Hjälp med inloggning

Krånglar det med inloggningen till Mitt Telenor? Här får du hjälp med de vanligaste problemen.

Längre ner på sidan hittar du felmeddelanden som kan dyka upp när du loggar in med ditt Telenor ID. Välj felmeddelande för att se vad du kan göra för att komma vidare. 

Hjälp om du inte kan logga in

  • Det är bara den som har tecknat abonnemanget som kan logga in med BankID. Det beror på att BankID använder personnummer för identifikation, och vi behöver inte personnummer för familjemedlemmar eller extra-sim-kort.

    Som tur är har vi vår egen inloggningslösning, Telenor ID, som funkar för dig som använder våra mobilabonnemang men som inte har tecknat abonnemanget. När du skapar ett Telenor ID anger du bara ditt mobilnummer och mejladress, och sedan används engångskoder som skickas som sms eller mejl. 

  • Det är den som har tecknat abonnemanget och alltså är betalansvarig som kan logga in med BankID. Det vill säga samma person som får fakturorna. Är det du så kan du använda BankID, är det inte du så använder du Telenor ID för att logga in i Mitt Telenor.

  • Om det inte funkar att logga in med ditt mobilnummer så testa att logga in med din mejladress istället. Om du har tecknat abonnemanget och är betalningsansvarig kan du logga in med BankID.

  • Då klickar du på "Glömt ditt lösenord?".

  • Då testar du dig fram! Fyll i de mejladresser som du kan ha ha använt – en i taget såklart. Den mejladress som koden kommer fram till är den som är kopplad till ditt konto. 

    • Börja med att kolla mappen för skräpmejl. Ligger mejlet inte där kan du testa att skicka koden igen.
    • Har du flera mejladresser? Kolla i så fall om mejlet har kommit till någon av dem. 
    • Funkar det fortfarande inte? Kontakta oss så hjälper vi dig.
  • I appen kan du bara se mobilabonnemang, så det är därför du som har bredband och tv från oss inte kommer in. Logga in i Mitt Telenor här på webben istället, där hittar du allt om dina abonnemang!

Vanliga frågor om inloggning

  • Telenor ID är vår inloggningslösning, som används i alla 13 länder där Telenor finns. Telenor ID hette tidigare Connect ID och har nu blivit ännu smartare och säkrare.

    Vad är det som är så smart då? Jo, Telenor ID använder sig av engångslösenord, vilket innebär att du oftast inte behöver skriva in ett lösenord när du loggar in. Istället får du en kod via sms eller mejl. Telenor ID märker också om något är ovanligt med inloggningsförsöket. Säg att du plötsligt loggar in från ett annat land än du brukar. Då kommer det att läggas till ytterligare ett steg i inloggningen, så att vi verkligen kan vara säkra på att det är du som loggar in.

    • För att bekräfta att det är du som äger ditt abonnemang behöver du BankID.
    • Får du ett felmeddelande om att du redan har verifierat/bekräftat? Kontakta oss.
    • Om du får ett felmeddelande när du använder BankID så prova att starta om Mobilt BankID-appen. Du kan också vänta en stund och försöka igen lite senare. Om det fortfarande inte fungerar, kontakta oss.
  • Dina inloggningsuppgifter är kopplade till ditt Telenor ID, och det är dem du använder för att logga in i till exempel Mitt Telenor eller Telenor Wifikontroll. Dina kontaktuppgifter är den mejladress och det nummer vi använder för att kontakta dig om vi har viktig information om ditt abonnemang.

    Du ser både dina inloggningsuppgifter och dina kontaktuppgifter i Mitt Telenor här på webben.

  • Kontakta oss så hjälper vi dig!

  • Nej, du behöver inte ha ett mobilnummer från Telenor för att logga in i Mitt Telenor. Ditt nummer fungerar oavsett vilken operatör du har.

Felmeddelanden i Telenor ID

Hitta svaret själv

Sök på det du undrar över. 

Hittade du inte svaret på din fråga?


Kontakta kundservice. 


Öppet vardagar kl 8-18. Teknisk support för bredband, tv och hemtelefoni via bredband har dessutom öppet på vardagar kl 8-18 och på lördagar 10-17.

När du ringer oss behöver du identifiera dig med BankID eller personlig kod.