Hur samlar vi data?

Data som du lämnar som kund hos Telenor

När du använder Telenor eller någon av våra tjänster, så samlas data. Till exempel när du använder Telenors app eller när du kontaktar kundservice. 

Läs mer

Exempel på data som du lämnar som kund hos Telenor:

  • Data som du lämnar i och med att du blev kund, skapar konton för tjänster, mina sidor eller Telenors app.
  • Data som du lämnar när du kontaktar kundservice, butiker eller Telenors Facebook-sida.
  • Data som skapas när du använder någon av våra tjänster. Det kan vara platsspecifik data som skapas när du rör dig med din telefon eller andra uppkopplade enheter (baserat på din IP-adress). Även när du ringer, smsar, surfar eller streamar tv. Dessutom kan det vara när du använder någon av våra tilläggstjänster så som epost eller SAFE.
  • Data som vi får genom cookies när du besöker telenor.se.

Data från externa partners (tredjepartsdata)

Det här är data som vi får från våra externa partners, även kallad tredjepartsdata. 

Läs mer

Exempel på data från externa partners (tredjepartsdata):

  • Data som vi köper av externa partners (tredjepartsdata) som i sin tur hämtar det från publika register.
  • Data som vi köper eller får från externa partners (tredjepartsdata). Det kan vara när du besöker en webbplats där Telenor har en annons. Eller användarinformation från annonsnätverk som nätverket samlat in via sina cookies och pixlar.

Skapa en kundprofil utifrån data

Genom den tillgängliga datan vi har om dig så kan vi skapa en kundprofil. Vi får inte använda data utan legal grund, du kan läsa mer om detta i här.

 

Relaterade artiklar