Mer hjälp för Mitt Telenor

På denna sida guidar vi dig i hur du skapar ett nytt konto och får tillgång till alla funktioner i Mitt Telenor.

Den nya dataskyddslagen GDPR ställer höga krav på säkerhet, vilket har gjort att vi har infört en ny, säkrare inloggning till Mitt Telenor (tidigare Mina Sidor). Det gör vi för att vi ska kunna ge dig en säkrare, smartare och snällare service. Men det innebär att du måste skapa ett nytt konto, även om du har ett sedan tidigare.*

 I korthet går det till så här:

  1. Du skapar ett nytt konto 
  2. Är det du som betalar du fakturan för abonnemanget? I så fall ska du lägga till de abonnemang du betalar för. De gör du genom att legitimera dig som betalningsansvarig för kontot.
  3. Har du mobilabonnemang hos oss och har Telenor Familj eller ringer från flera Telenor-nummer? I så fall kan du koppla dem till ditt konto så att du ser alla i Mitt Telenor.
  4. Klart! Nu kan du, beroende på vilka abonnemang du har, se och göra olika saker i Mitt Telenor.

Så här genomför du stegen


Skapa nytt konto

  1. Gå in på Mitt Telenor och välj ”Skapa nytt konto”.
  2. Ange ditt mobilnummer och din mailadress. Mobilnumret behöver inte vara ett mobilnummer från Telenor.
  3. En verifieringskod skickas till ditt mobilnummer eller mejladress. Fyll i denna samt ange ett lösenord.
  4. Nu behöver du berätta för oss hur gammal du är. Det beror på att vi behöver veta vilken typ av innehåll vi ska visa för dig, och hur vi kan kontakta dig. 
  5. Nu har du skapat ett konto! Är du betalansvarig för abonnemanget kan du nu gå vidare till steget ”Legitimera dig som betalningsansvarig”. Är du inte betalansvarig kan du gå till ”Vad du kan göra på ditt konto”.

Legitimera dig som betalningsansvarig (bara för dig som betalar fakturan för abonnemanget)

  1. På sidan ”Min Översikt”, klicka på ”Legitimera dig som betalningsansvarig för Telenor mobil- och bredbandsabonnemang” längst ner på sidan och sedan knappen ”Legitimera dig”.
  2. Nu skickas en kod till din folkbokningsadress. Den kommer fram inom 3-4 dagar. 
  3. När du har fått koden loggar du in i Mitt Telenor igen. På sidan ”Min Översikt”, klickar du på ”Legitimera dig som betalningsansvarig för Telenor mobil- och bredbandsabonnemang” igen. Nu kan du fylla i ditt personnummer och din kod.
  4. Klart! Nu kan du se alla dina tjänster som du står som betalansvarig för hos oss.

Koppla flera mobilnummer till ditt konto (bara för dig som har mobilabonnemang med flera nummer hos oss)

Har du ett mobilabonnemang där ni är flera användare? Eller fler än ett Telenor-nummer som du ringer från, till exempel en jobbmobil? I så fall kan du lägga till dessa nummer genom att klicka på ”Ringer eller använder du flera nummer från Telenor?” och sedan ”Lägg till mobilnummer”. Tänk på att en verifieringskod skickas till det mobilnummer du lägger till så du behöver ha tillgång till den.

Vad kan du göra på ditt konto?

Det beror på vilken typ av tjänster du köper från oss och, om du har Telenor Familj, vilken medlemsprofil du har.

För dig med mobilabonnemang och/eller mobilt bredband

I appen Mitt Telenor kan du göra samma saker som tidigare, men tänk på att du som har Telenor Familj behöver stå som "Ägare" av abonnemanget för att få tillgång till inställningar som att till exempel fördela surf. Ägare blir du genom att legitimera dig som betalningsansvarig. Läs mer under "Legitimera dig som betalningansvarig" längre upp på denna sida. 

När du loggar in på Mitt Telenor här på webben kanske du märker av att vissa inställningar och information som fanns på Mina sidor tidigare inte finns här. Vi håller nämligen på att bygga om, och kommer att lägga till fler funktioner och mer information allt eftersom.

För dig med tv-, bredband- eller hemtelefoni via bredband

När du har loggat in på Mitt Telenor kan du göra samma saker som tidigare genom att klicka på ”Mina sidor för bredband & tv”. Tänk på att du som står som fakturamottagare för abonnemanget behöver legitimera dig som betalansvarig för att få tillgång till inställningarna (som ändra adress etc). Läs mer under "Legitimera dig som betalningansvarig" längre upp på denna sida.

Vanliga frågor och svar om Mitt Telenor

* Har du skapat ett nytt konto 15 maj eller senare är det bara att logga in som vanligt. Är du osäker på om du skapat ett konto eller inte? Följ instruktionerna under Skapa nytt konto ovan så kommer du få reda på om du redan skapat ett konto så snart du i steg 2 fyllt i ditt mobilnummer/mejladress och klickat på "Nästa". Då kommer vi, om du har skapat ett konto efter den 15/5, be dig om ditt lösenord.