Avsluta mobilabonnemang

Om du vill säga upp ditt abonnemang tycker vi så klart att det är tråkigt. Men ring eller chatta med oss, så hjälper vi dig.

 

 

Ring oss på 020 - 222 222

Öppet vardagar 08.00 - 18.00 

Om du vill säga upp ditt abonnemang är det bara att ringa till oss så hjälper vi dig. Tänk på att det bara är den som är betalningsansvarig för abonnemanget som kan göra ändringar och avslut.

Slipp köer

Staplarna visar när det är flest som ringer och störst risk för köer. Har du möjlighet så ring gärna på de tider staplarna är lägre. Då är det färre som ringer och vi kan snabbare hjälpa dig med din uppsägning.

Chatta med oss

Chatta med oss

Öppet mån-tors 08.30 - 21.00 samt fre-sön 08.30 - 17.00

När chatten är öppen syns en ikon i nedre högra hörnet. Om alla agenter är upptagna syns inte ikonen, då kan du istället vänta någon minut och sen ladda om sidan.

Vanliga frågor om att avsluta abonnemang

  • Mobiltelefoni

    Du ser när du tecknade ditt abonnemang och din uppsägningstid i Mitt Telenor - antingen här på webben eller i appen.
    • Om du har ett abonnemang som är tecknat, förlängt eller aktiverat efter 1 maj 2014 är uppsägningstiden en månad.
    • Om du tecknade eller aktiverade ditt abonnemang före 1 maj 2014 är uppsägningstiden tre månader.
    • Om du förlängde ditt abonnemang före 1 maj 2014 och inte bytte abonnemangsform när bindningstiden löpte ut är uppsägningstiden tre månader.

    Bredband och TV

    Olika abonnemang har olika uppsägningstider. Vad som gäller för ditt abonnemang hittar du i de kampanjvillkor som du fick när du beställde abonnemanget. Från och med 1 maj 2014 är uppsägningstiden för alla nytecknade och uppgraderade abonnemang 1 månad. Tecknade du ditt abonnemang innan 1 maj 2014 är uppsägningstiden i normala fall 3 kalendermånader. 

  • Vill du flytta över ditt nummer från oss till en annan operatör? För att undvika oförutsedda kostnader rekommenderar vi alltid att du kontaktar oss innan du flyttar ditt nummer.

    Så här går det till:

    1. Ring oss på 020-222 222 så kollar vi upp eventuell bindningstid och säkerställer att du får koll på eventuella kostnader, till exempel om du har kvar delbetalning av din mobil. Här får du också veta om en slutfaktura kommer skickas till dig och vilket belopp den kommer att vara på.
    2. Är allt i sin ordning kan du sen ta kontakt med den nya operatören och be dem genomföra nummerflytten.
    3. När nummerflytten är klar avslutar vi ditt abonnemang hos oss.
  • Mobiltelefoni och mobilt bredband

    Du ser eventuell bindningstid i Mitt Telenor – antingen här på webben eller i appen


    Bredband, tv och hemtelefoni

    Vad som gäller för ditt abonnemang hittar du när du loggar in i Mitt Telenor här på webben eller i de kampanjvillkor som du fick när du beställde abonnemanget.


    Information om uppsägningstid hittar du här

  • Det går inte att pausa mobilabonnemang eller bredbandsabonnemang.

  • För att avsluta ett extra sim-kort rekommenderar vi att du ringer till oss på 020-222 222 så hjälper vi dig. Vi har öppet vardagar 8-18.

    Tänk på att det är den som står som betalningsansvarig på abonnemanget som måste ringa.

  • Har du ingen nytta av försäkringen kan du säga upp den i appen Mitt Telenor. Du kan också sms:a stopptrygg till 222 från det mobilabonnemang du har försäkrat.

  • Om du behöver avsluta ett mobilabonnemang som hör till en person som har avlidit rekommenderar vi att du ringer till oss på 020-222 222, så hjälper vi dig.