Avsluta mobilabonnemang

Givetvis tycker vi att det är tråkigt om du vill avsluta ditt mobilabonnemang, men självklart hjälper vi dig! Vill du göra ändringar eller avsluta mobilabonnemang kan du ringa eller chatta med oss.
Ring oss på 020 - 222 222

Öppet vardagar 08 - 18 

Om du vill säga upp ditt abonnemang är det bara att ringa till oss så hjälper vi dig. Tänk på att det bara är den som är betalningsansvarig för abonnemanget som kan göra ändringar och avslut.

Slipp köer

Staplarna visar när det är flest som ringer och störst risk för köer. Har du möjlighet så ring gärna på de tider staplarna är lägre. Då är det färre som ringer och vi kan snabbare hjälpa dig med din uppsägning.

Chatta med oss

Chatta med oss

Öppet mån-tors 08.30 - 21, fre 08.30 - 17 samt lör-sön 09 - 17.30

I chatten kan vi hjälpa dig med att avsluta mobilabonnemang. När vi har öppet syns en ikon nere i högra hörnet. Är alla agenter upptagna syns inte ikonen, då kan du vänta en stund och ladda om sidan.

Vanliga frågor om att avsluta abonnemang

  • Mobiltelefoni

    Du ser när du tecknade ditt abonnemang och din uppsägningstid i Mitt Telenor - antingen här på webben eller i appen.
    • Om du har ett abonnemang som är tecknat, förlängt eller aktiverat efter 1 maj 2014 är uppsägningstiden en månad.
    • Om du tecknade eller aktiverade ditt abonnemang före 1 maj 2014 är uppsägningstiden tre månader.
    • Om du förlängde ditt abonnemang före 1 maj 2014 och inte bytte abonnemangsform när bindningstiden löpte ut är uppsägningstiden tre månader.

    Bredband och TV

    Olika abonnemang har olika uppsägningstider. Vad som gäller för ditt abonnemang hittar du i de kampanjvillkor som du fick när du beställde abonnemanget. Från och med 1 maj 2014 är uppsägningstiden för alla nytecknade och uppgraderade abonnemang 1 månad. Tecknade du ditt abonnemang innan 1 maj 2014 är uppsägningstiden i normala fall 3 kalendermånader. 

  • Vill du flytta över ditt nummer från oss till en annan operatör? För att undvika oförutsedda kostnader rekommenderar vi alltid att du kontaktar oss innan du flyttar ditt nummer.

    Så här går det till:

    1. Ring oss på 020-222 222 så kollar vi upp eventuell bindningstid och ser till att du får koll på eventuella kostnader, till exempel om du har kvar delbetalning av din mobil. Här får du också veta om en slutfaktura kommer skickas till dig och vilket belopp den kommer att vara på.
    2. Är allt i sin ordning kan du sen ta kontakt med den nya operatören och be dem genomföra nummerflytten.
    3. När nummerflytten är klar avslutar vi ditt abonnemang hos oss.
  • Du ser eventuell bindningstid i Mitt Telenor här på webben. Har du mobilabonnemang ser du det även i vår app


    Information om uppsägningstid hittar du här

  • Det går inte att pausa mobilabonnemang eller bredbandsabonnemang.

  • För att avsluta ett extra sim-kort rekommenderar vi att du ringer till oss på 020-222 222 så hjälper vi dig. Vi har öppet vardagar 8-18.

    Tänk på att det är den som står som betalningsansvarig på abonnemanget som måste ringa.

  • Har du ingen nytta av försäkringen kan du säga upp den i appen Mitt Telenor

  • Om du behöver avsluta ett mobilabonnemang som hör till en person som har avlidit rekommenderar vi att du ringer till oss på 020-222 222, så hjälper vi dig.