Överlåta mobilabonnemang

Om du inte längre behöver ditt mobilabonnemang kan du överlåta det till en annan person. Du kan också ta över en annan persons abonnemang.


Här berättar vi hur du gör, beroende på vilken typ av överlåtelse du vill göra. 

  • Överlåtelse av privatabonnemang

    Om du vill överlåta ditt abonnemang eller ta över någon annans abonnemang, behöver ni fylla i en överlåtelseblankett (privatabonnemang) och mejla den till konsument@telenor.se eller posta till Telenor, FE 100, 106 56 Stockholm. Blanketten ska undertecknas av er båda.

  • Överlåtelse av abonnemang som tillhör dödsbo

    Om du vill överlåta ett abonnemang som idag tillhör ett dödsbo fyller du i blanketten Ansökan om överlåtelse av abonnemang från dödsbo. Mejla blanketten till konsument@telenor.se eller posta den till adressen Telenor, FE 100, 106 56 Stockholm.

  • Överlåtelse av företagsabonnemang

    Vill du ta över ett företagsabonnemang fyller du i blanketten Överlåtelse av abonnemangsavtal (företagsabonnemang). Mejla blanketten till mobilftg@telenor.se eller posta den till adressen Telenor, FE 100, 106 56 Stockholm.

  • Bra att veta om överlåtelse

    • Att överlåta ett privat mobilabonnemang är kostnadsfritt
    • Att överlåta ett företagsabonnemang till en privatperson kostar 250 kr (inkl. moms)
    • Ett abonnemang kan överlåtas tidigast 30 dagar efter att det tecknades
    • Personen som tar över abonnemanget tar även över dess villkor och betalansvaret
    • Det går inte att överlåta kontantkort