Spärra ditt mobilabonnemang/sim-kort

Om din mobil har försvunnit kan du spärra ditt abonnemang/sim-kort. Då går det varken att ringa till eller från ditt sim-kort. Spärrar du dessutom själva mobilen blir även den helt obrukbar.

Du spärrar ditt sim-kort genom att logga in i Mitt Telenor här på webben. Du kan också spärra sim-kortet genom att ringa oss på 020-222 222 (+46 708 222 222 om du är utomlands).

När du spärrar abonnemanget får du välja en spärrkod. Den uppger du sen när du vill låsa upp abonnemanget igen.

Vad händer sen?

Om du behöver ett nytt sim-kort så beställer du det genom att ringa till vår kundservice på 020-222 222. Du behöver uppge den spärrkod du valt.

Glömt spärrkoden?

Man kan inte ha allt i huvudet. För att öppna upp utan lösenord behövs en skriftlig begäran. Begäran ska vara undertecknad av den som äger abonnemanget och skickas till:

Telenor Sverige AB
371 80 Karlskrona

Eller till fax: 0455-33 12 22.

Vanliga frågor

  • Ett kontantkort går inte att spärra. Har du däremot registrerat ditt kontantkort kan vi hjälpa till så att du får tillbaka ditt nummer och saldo. Ring oss på 020-222 222.

  • Kolla in våra guider för hur du går tillväga

    Om du har en fråga om ett pågående skadeärende kan du kontakta vår skadeanmälanavdelning på 08-420 038 99.

  • Det beror på vad som har hänt. 

    Om mobilen är försvunnen (stulen eller tappad)

    Om mobilen är skadad


    Om du har Trygg 48 

    Du som har försäkringen Trygg 48 kan få en ny mobil skickad till dig även utomlands. Om du befinner dig inom EU är den enda kostnaden som tillkommer (utöver självrisken) fraktavgiften på 499 kr. Befinner du dig utanför EU tillkommer även eventuell tull. Tänk på att det är viktigt att du anger rätt adress då vi annars inte kan ansvara för att du får din mobil.

  • Det fixar du själv i Mitt Telenor, antingen här på webben eller i appen.