Borttappad eller stulen mobil eller surfplatta

Så tråkigt att din mobil eller surfplatta är borta! Här beskriver vi hur du kan hitta och/eller spärra mobilen, och hur du ersätter det som försvunnit.

  • Hitta och/eller lås enheten

    Börja med att använda tillverkarnas smarta sätt att hitta och/eller låsa din mobil eller surfplatta.

    iPhone/iPad: Hitta min iPhone

    Samsung:
    Om du har ett Samsung-konto: Find My Mobile
    Du kan även använda Googles tjänst: Hitta min enhet

    Sony, Huawei och övriga Android-enheter: Hitta min enhet

  • Spärra och/eller beställ nytt sim

    Vill du se till att det varken går att ringa till eller från mobilen? Då ska du spärra ditt sim-kort/e-sim. Du kan också passa på att beställa nytt, om du tror att du inte kommer att få tillbaka din mobil. Allt detta gör du i Mitt Telenor här på webben. Klicka dig in på ditt mobilabonnemang så hittar du funktionerna under rubriken "Hantera sim".

    Du kan även spärra ditt abonnemang genom att kontakta vår kundservice. Om du ringer utanför öppettiderna kan du spärra abonnemanget själv genom att ta hjälp av talsvaret.

  • Inloggad med TelenorID på enheten?

    Om du är inloggad med TelenorID på den försvunna enheten rekommenderar vi att du loggar ut på den.

  • För dig med försäkringen Trygg 48

    Om du har Trygg 48 kommer du att få en ny mobil eller surfplatta inom två dygn från att din skadeanmälan är komplett. Befinner du dig utomlands kan vi inte garantera att du får en ny enhet inom den tidsramen, men vi skickar din nya enhet så fort din skadeanmälan är registrerad och komplett.

    Genom att klicka på länken nedan kommer du till vår samarbetspartner där du gör din skadeanmälan. De hanterar även eventuella frågor om skadeanmälan och nås på 08-42 00 38 99.

    Skadeanmälan

    För dig som inte har Trygg 48

    Kontakta ditt försäkringsbolag för att se vad din hemförsäkring täcker. 

    Köpa nytt? 

    Våra bästa erbjudanden just nu