Spärra ditt mobilabonnemang/sim-kort

Om din mobil har försvunnit kan du spärra ditt abonnemang/sim-kort. Då går det varken att ringa till eller från ditt sim-kort. Spärrar du dessutom själva mobilen blir även den helt obrukbar.

Du spärrar ditt sim-kort genom att logga in i Mitt Telenor här på webben. Du kan också spärra sim-kortet genom att ringa oss på 020-222 222 (+46 708 222 222 om du är utomlands).

När du spärrar abonnemanget får du välja en spärrkod. Den uppger du sen när du vill låsa upp abonnemanget igen.

Vad händer sen?

Om du behöver ett nytt sim-kort så beställer du det genom att ringa till vår kundservice på 020-222 222. Du behöver uppge den spärrkod du valt.

Glömt spärrkoden?

Man kan inte ha allt i huvudet. För att öppna upp utan lösenord behövs en skriftlig begäran. Begäran ska vara undertecknad av den som äger abonnemanget och skickas till:

Telenor Sverige AB
371 80 Karlskrona

Eller till fax: 0455-33 12 22.

Vanliga frågor