Borttappad eller stulen mobil eller surfplatta

Så tråkigt att din mobil eller surfplatta är borta. Här beskriver vi vad du behöver göra nu, och hur du gör för att ersätta det som försvunnit.

  • Börja med att spärra ditt abonnemang/sim-kort

    Det gör du i Mitt Telenor här på webben eller genom att ringa till 020-222 222 (+46 708 222 222 om du ringer från utlandet).

    Mer om hur du spärrar abonnemang/sim-kort

  • Därefter bör du spärra din mobil

    1. Gör en polisanmälan. Om stölden har skett i ett land i EU/EES ska du anmälan hos polisen i det landet.

    2. Sedan ringer du till vår kundservice på 020-222 222 (+46 708 222 222 om du ringer från utlandet) för att spärra mobilen. Du kommer få uppge mobilens IMEI-nummer och det diarienummer du fått från polisen. 

    Mer om hur du spärrar din mobil

  • För dig med försäkringen Trygg 48

    Om du har Trygg 48 kommer du att få en ny mobil eller surfplatta inom två dygn från att din skadeanmälan är komplett. Befinner du dig utomlands kan vi inte garantera att du får en ny enhet inom den tidsramen, men vi skickar din nya enhet så fort din skadeanmälan är registrerad och komplett.

    Genom att klicka på länken nedan kommer du till vår samarbetspartner där du gör din skadeanmälan. De hanterar även eventuella frågor om skadeanmälan och nås på 08-42 00 38 99.

    Skadeanmälan

    För dig som inte har Trygg 48

    Kontakta ditt försäkringsbolag för att se vad din hemförsäkring täcker. 

    Köpa nytt? 

    Våra bästa erbjudanden just nu

  • Vad händer sen?

    Om du behöver ett nytt sim-kort så beställer du det genom att ringa till vår kundservice på 020-222 222. Du behöver uppge den spärrkod du valde när du spärrade ditt abonnemang.

    Glömt spärrkoden?

    Om mobilen hittar hem igen

    Så här låser du upp en spärrad mobil