Vanliga frågor och svar

  • Mobiltelefoni

    Läs om bindningstid och uppsägningstid på mobilabonnemang här


    Bredband, tv och hemtelefoni
    I Mitt Telenor här på webben hittar du information gällande bredband, tv och hemtelefoni.

    Så här klickar du dig fram:

    1. Först ser du alla dina abonnemang. Klicka på Mina sidor för bredband och tv på ditt bredbandsabonnemang.
    2. Klicka på Mina tjänster i toppmenyn.
    3. Klicka på Bredband i menyn till vänster.

    Mobilt bredband
    För mobilt bredband har vi ingen bindningstid. Uppsägningstiden är en månad.

  • På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:

    Avsluta mobilabonnemang

    Avsluta tv- och bredbandsabonnemang

    Avsluta Telenor Stream Film & Serier

  • För oss är din köptrygghet viktigt. Upplever du att vi inte har uppfyllt ett löfte eller att vi har levererat en produkt som inte motsvarar dina förväntningar så kan du ringa till oss på 020-222 222

    Som privatperson har du även möjlighet att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) för att få din sak prövad. ARN är en statlig myndighet vars huvudsakliga uppgift är att opartiskt – och utan avgift för parterna – pröva konsumenttvister.

    Allmänna reklamationsnämnden
    Box 174
    101 23 Stockholm
    www.arn.se

    Som opartisk instans finns även Telekområdgivarna som ger kostnadsfri hjälp för konsumenter om abonnemang inom TV, telefoni och bredband.

    För EU-medlemmar finns Tvistlösning på nätet för att hjälpa missnöjda kunder. Här kan du klaga på en vara eller tjänst som du har köpt på nätet och hitta en neutral utomstående part som kan hantera ditt ärende.