Problem med bild- och ljudkvalitet
Starta om
- Börja med att dra ur strömkabeln ur tv-boxen under cirka en minut.
- Dra därefter ur strömkabeln ur bredbandsroutern. Koppla in igen efter cirka 30 sekunder.
- När bredbandsroutern är helt uppstartad kan du sätta in strömkabeln till tv-boxen igen.
Programkort och kablar
- Ta ut programkortet ur tv-boxen och stoppa i det igen. Kolla att det sitter i ordentligt.
- Kontrollera inkopplingen. Är hdmi- eller scartkabeln mellan tv-boxen och tv:n riktigt inkopplad?
- Har du fler hdmi- eller scartuttag på tv:n? Testa att byta uttag.
- Fungerar det ändå inte? Testa att byta ut hdmi- eller scartkabel.
- Byt nätverkskabel mellan tv-boxen och bredbandsroutern.
Koppla bort routern
Koppla tv-boxen direkt till nätverksuttaget utan en router emellan.
Kontrollera din internetuppkoppling
Dålig bild- och ljudkvalitet kan bero på dålig bredbandsuppkoppling.
Läs mer här:
Problem med hastigheten, bredband via fiber