Problem med bild- och ljudkvalitet

Starta om

  • Börja med att dra ur strömkabeln ur tv-boxen under cirka en minut.
  • Dra därefter ur strömkabeln ur bredbandsroutern. Koppla in igen efter cirka 30 sekunder.
  • När bredbandsroutern är helt uppstartad kan du sätta in strömkabeln till tv-boxen igen.

Programkort och kablar

  • Ta ut programkortet ur tv-boxen och stoppa i det igen. Kolla att det sitter i ordentligt.
  • Kontrollera inkopplingen. Är hdmi- eller scartkabeln mellan tv-boxen och tv:n riktigt inkopplad?
  • Har du fler hdmi- eller scartuttag på tv:n? Testa att byta uttag.
  • Fungerar det ändå inte? Testa att byta ut hdmi- eller scartkabel.
  • Byt nätverkskabel mellan tv-boxen och bredbandsroutern.

Koppla bort routern

Koppla tv-boxen direkt till nätverksuttaget utan en router emellan.

Kontrollera din internetuppkoppling

Dålig bild- och ljudkvalitet kan bero på dålig bredbandsuppkoppling.

Läs mer här:
Problem med hastigheten, bredband via fiber