Felsökning för Humax CDIG-1000C

Nedan visas felmeddelanden och möjliga orsaker.

Inget kort är isatt

Programkortet sitter inte i ordentligt eller sitter åt fel håll. Justera så att det sitter rätt. Chippet ska sitta inåt och nedåt.

Ingen åtkomst

Kanalen ingår inte. Om det är en kanal som ska finnas med, prova med att starta om din tv-box.

Ingen signal

  1. Tv:n är inställd på fel kanal. Kontrollera genom att trycka fram source, källa, på tv:n.
  2. Hdmi- eller scartkablarna sitter inte i ordentligt. Kontrollera att de sitter i rätt uttag och är intryckta hela vägen.

Ingen eller svag signal

  1. Kontrollera antennkabeln. Är den hel och sitter som den ska?
  2. Det kan bero på en driftstörning. Här ser du aktuella driftstörningar i ditt område.

Kortproblem – kontrollera kort

Ta ut kortet och du gnugga försiktigt på chippet. Sätt sedan tillbaka det i tv-boxen med chippet nedåt och inåt.