Hur vet jag att det är Telenor som ringer?

Har du blivit uppringd av en försäljare som utger sig ringa från Telenor? Så här vet du att hen är anlitad av oss.

  • Om du söker på numret står det antingen Loxytell eller Cell ip. Tänk dock på att det är fler än vi på Telenor som använder sig av Loxytell eller Cell ip, så det är ingen garanti för att samtalet kommer från just oss.
  • Samtalen sker oftast på vardagar mellan kl 10-19, men ibland även under helgen.
  • Är du redan kund hos oss så skickar vi oftast ut mejl eller brev till dig och informerar om att vi kommer att ta kontakt. Detta gäller dock inte om du är kund via din fastighetsägare.
  • Om du frågar berättar säljaren att de ringer på uppdrag av Telenor (de kommer alltså inte att säga att de jobbar hos eller är anställda av Telenor). Vill du vara riktigt säker frågar du säljaren vilket företag hen jobbar för, och ringer sedan oss på 020-222 222 och frågar om det är ett företag vi jobbar med.
  • Ibland får du information om att samtalen kan komma att spelas in.

Om du väljer att skriva avtal med oss via telefon går det till så här:

  • Säljaren går med hjälp av en inspelning igenom vad ni har kommit överens om. Inspelningen är inte ett bindande dokument utan endast till för att vi ska veta att vi talar med rätt person.
  • Sedan får du ett sms med länk till avtalet. På avtalet finns vår logga, en avtalsbeskrivning, länkar till våra allmänna villkor och nummer till vår kundtjänst.