Högre belopp än normalt?

Har du fått en faktura med ett ovanligt eller högre belopp än normalt? Det kan bero på flera olika saker.

Ny kund?

  • Första fakturan 
    Den första fakturan är oftast på ett högre belopp än de man får sedan. Läs mer om första mobilfakturan eller första bredbands-/tv-fakturan.
  • Trygg 48
    Mobilförsäkringen Trygg 48 är kostnadsfri de två första månaderna. Därefter kostar den 119 kr/månad (59 kr/månad för surfplatta).

Kund sedan tidigare?

  • Har du gjort ändringar?
    Om du har gjort ändringar i ditt abonnemang kan det leda till ökade kostnader. Du som har mobilabonnemang kanske har ändrat surfmängd och du som har tv kanske har lagt till C-more.
  • Har du köpt en tjänst?
    En tjänst kan till exempel vara en film från Filmbutiken, ett Surfpaket för utlandsresan eller Spara oanvänd surf i 1 månad.

Mobilabonnemang?

  • Har du bytt abonnemang?
    Byte till ett av våra nya abonnemang kan påverka din månadskostnad.
  • Har du sms:at till utlandet?
    Se priser för olika zoner.
  • Har du skickat betal-sms?
    Står det "Förmedlade tjänster" på fakturan? Det kan exempelvis vara betal-sms vid omröstningar.
  • Har du ett extra sim-kort för surf?
    Från och med 1 augusti 2018 kostar extra sim för surf 69 kronor i månaden mot tidigare 49 kronor per månad.
  • Har du betalat parkering med mobilen?
  • Har du köpt en app till din iPhone? 
    Om du har "Mobiltelefon" som betalningsalternativ i App Store kommer kostnaden för appen på fakturan.


Undrar du över något som står på fakturan?

Ta hjälp av vår fakturaförklarare.

Hjälp att förstå mobilfakturan

Hjälp att förstå tv-/bredbandsfakturan