Jag kan inte ringa utomlands. Vad gör jag?

Här är några saker du kan pröva:

1. Stäng av och sätt sedan på mobilen igen.

2. Kontrollera att du är ansluten till ett nätverk. Kolla högst upp på skärmen: där ska du se symbolen som visar signalstyrka (oftast fyra streck i rad där det första är svag signal och det sista är stark signal).

För dig med Telenor Familj - kolla även detta: Har du Telenor Familj och kan inte ringa eller skicka sms i utlandet? Då har du förmodligen Föräldrakoll påkopplat. Du kan ta bort tjänsten tillfälligt i appen Mitt Telenor: Välj den person/extra simkort du vill ta bort tjänsten från. Klicka Redigera profil och välj bort Föräldrakoll.

För dig med kontantkort - kolla även detta: Kontrollera att du befinner dig i ett land där kontantkort fungerar (det kan du ta reda på här) Befinner du dig utanför EU/EES bör du kontrollera att du har laddat på Extrasaldo. Är du inom EU/EES behövs det inte.