Aktivera tjänsten Mobiluppkoppling klocka

Här är guiden som hjälper dig att komma igång snabbt och enkelt med tjänsten Mobiluppkoppling klocka

Vad krävs för att köpa tjänsten? Läs svaret här

Innan du börjar kan det vara bra om du har din personliga apple watch kod redo.

Så hittar du din personliga kod i Mitt Företag

  • Parkoppla, uppdatera och ställ in klockan och din iPhone (om du inte redan har gjort det)

    Parkoppla, uppdatera och ställ in klockan och din iPhone (om du inte redan har gjort det)

    Viktigt! Uppdatera klockans operativsystem (watchOS) till version 5.1.2 och operativsystemet i din iPhone (iOS) till 12.1.1 innan du köper tjänsten. Båda måste också ha de senaste operatörsinställningarna. Telenor 7.1 för Apple Watch och Telenor 35.1 för iPhone.

    Följ guiden på Apples webbplats om hur du ställer in Apple Watch med din iPhone.

    Ställa in Apple Watch

  • Öppna Watch-appen i din iPhone

    Öppna Watch-appen i din iPhone
  • Klicka på Mobilnät

    Klicka på Mobilnät
  • Klicka på Ställ in mobilnät

    Klicka på Ställ in mobilnät
  • Ange din personliga kod och klicka på Logga in

    Ange din personliga kod och klicka på Logga in

    Så hittar du din personliga kod i Mitt Företag

  • Godkänn villkor

    Godkänn villkor

    Klicka i att du godkänner villkoren och tryck på Köp och aktivera.

  • Klicka på Stäng

    Klicka på Stäng

    Aktiveringen tar ungefär fem minuter. Du kommer att få ett sms när det är klart.

  • Aktiveringen är klar

    Aktiveringen är klar

    Nu kan du bland annat ringa, ta emot samtal och skicka meddelanden med smartklockan.