Oväntat eller högt fakturabelopp
Hickade du till när du såg beloppet på din faktura från oss? Här kan du läsa om vad som påverkar fakturabeloppet.
Ny kund?
- Första fakturan
Den första fakturan är oftast på ett högre belopp än de man får sedan. Läs mer om första mobilfakturan eller första bredbands-/tv-fakturan. - Trygg 48
Mobilförsäkringen Trygg 48 är kostnadsfri de två första månaderna. Därefter kostar den 149 kr/månad (59 kr/månad för surfplatta). Har du mobilabonnemanget Obegränsat Plus betalar du bara 49 kr/månad. - Surfa säkert
Säkerhetspaketet Surfa Säkert är kostnadsfritt de två första månaderna. Därefter kostar det 59 kr/mån.
Kund sedan tidigare?
- Har du gjort ändringar?
Om du har gjort ändringar i ditt abonnemang kan det leda till ökade kostnader. Du som har mobilabonnemang kanske har ändrat surfmängd och du som har tv kanske har lagt till C-more. Har du bytt abonnemang kan du ha förlorat tidigare rabatter. - Har du köpt en tjänst?
En tjänst kan till exempel vara en film från Filmbutiken, eller ett Surfpaket för utlandsresan. - Prisförändringar och rabatter som upphör
Ibland ändrar vi priset på våra tjänster (vilket vi alltid meddelar i förväg). Högre belopp på fakturan kan också bero på att du har haft en tidsbestämd rabatt som har gått ut.
Mobilabonnemang?
- Har du bytt surfmängd?
- Har du köpt extra surf?
- Har du sms:at till utlandet?
Se priser för olika zoner. - Har du skickat betal-sms?
Står det "Förmedlade tjänster" på fakturan? Det kan exempelvis vara betal-sms vid omröstningar. - Har du betalat parkering med mobilen?
- Har du "Mobiltelefon" som betalningsalternativ i App Store, Google Play eller Microsoft Store?
I så fall kommer eventuella kostnader på mobilfakturan. Läs mer

Se din faktura
Din faktura hittar du i Mitt Telenor. Där kan du även se:
- tidigare fakturor
- om din faktura är betalad
- kommande kostnader
Vanliga frågor om faktura
- Hur byter jag betalsätt?
- Varför har fakturan ett annat belopp än jag förväntade mig?
- Hur ser jag min faktura?
- Hur ser jag om min faktura är betald?
- Varför står fakturan som obetald eller förfallen när jag har betalat?
"Vad menar de med det?"
Hittade du inte svaret på din fråga?
Kontakta kundservice.
När du ringer oss behöver du identifiera dig med BankID eller personlig kod.