Mitt Telenor

Skapa nytt konto
Har du skapat ett nytt konto 15 maj eller senare är det bara att logga in som vanligt. Läs mer om nytt inlogg
Är du kund från Bredbandsbolaget?
Genom att logga in kommer du åt alla dina uppgifter som rör ditt/dina abonnemang. Är du här för första gången behöver du skapa ett nytt konto och legitimera dig.

Har du redan ett konto? Logga in här

Vanliga frågor och svar

  • Vad gäller för mig som var kund hos Bredbandsbolaget?
  • Jag är bredbandskund, var hittar jag webbmejlen?

    Den hittar du här! Du kan också klicka på länken Webbmejl som ligger överst till höger på alla sidor, och i sidfoten. Du behåller din adress @bredband.net, även efter att Bredbandsbolaget gått samman med Telenor.

  • Behöver jag ha ett Telenor-nummer för att logga in?

    Nej, du behöver inte ha ett mobilnummer från Telenor för att logga in. Ditt nummer fungerar oavsett vilken operatör du har.

  • Jag har redan ett inlogg till Capture eller Mina Kontakter. Kan jag använda det för att logga in på Mitt Telenor?

    Ja, om du redan har ett inlogg till Capture eller Mina kontakter kan du använda det för att logga in på Mitt Telenor. Har du glömt ditt lösenord återställer du det via sms. Numera ber vi även om din e-postadress när du loggar in. Det gör vi för att du i framtiden ska kunna återställa ditt lösenord både via sms och e-post.

  • Jag har inget mobilnummer, hur gör jag då för att logga in?

    För att logga in behöver du ha både ett mobilnummer och en e-post. Däremot behöver det inte vara ett Telenornummer, utan ditt nummer fungerar oavsett vilken operatör du har.

  • Vad gäller för mig som är kund hos Telenor sedan tidigare?

    Den nya dataskyddslagen GDPR ställer högre krav på säkerhet. Det har gjort att vi storstädar, uppdaterar och samtidigt byter namn på Mina Sidor till Mitt Telenor Webb. Vissa funktioner som tidigare fanns på Mina Sidor har inte kommit på plats på Mitt Telenor Webb ännu. Du som är Telenorkund sedan tidigare (före 15 maj 2018) måste skapa ett nytt konto för att kunna logga in.

    vår app Mitt Telenor kan du fortfarande

    • Se vilket abonnemang du har
    • Kolla din bindningstid
    • Ta reda på hur mycket surf du har kvar
    • Se dina kommande kostnader, betalda och obetalda fakturor
    • Hålla koll på kostnad per användare
    • Följa dina kostnader månad för månad
    Hämta i App StoreLadda ned på Google Play

     

     

    Om du loggar in på Mitt Telenor här på telenor.se kan du se dina fakturor, betalstatus och dina abonnemang.

  • Varför måste jag skapa ett nytt konto, trots att jag redan har ett?

    Den nya dataskyddslagen GDPR ställer högre krav på säkerhet. Därför har vi skapat en säkrare inloggning till våra tjänster.

    Det innebär att för att se uppgifter om alla dina abonnemang måste du skapa ett nytt konto. Och för att vi ska vara säkra på att det är du som är betalningsansvarig för abonnemanget, måste du legitimera dig. Det gör du genom att beställa en kod på posten.

    Har du redan ett inlogg till Capture eller Mina kontakter? Då kan du använda det för att logga in på Mitt Telenor.

  • Hur gör jag för att ge min tillåtelse till att Telenor får använda mina trafik- och kunduppgifter?

    Så här gör du för att ge oss din tillåtelse:

    1. Öppna Mitt Telenor
    2. Gå in under Mina inställningar
    3. Gå in under Samtycke
    4. Använd reglagen för att ge oss din tillåtelse.

    Om du vill ändra inställningarna går du bara in och ändrar inställningarna med reglagen.