Välkommen till Mitt Telenor

Skapa nytt konto
Vi har gjort vår inloggning säkrare, vilket gör att du behöver skapa ett nytt konto med nytt lösenord. Har du skapat ett nytt konto 15 maj eller senare är det bara att logga in som vanligt.

Är du kund från Bredbandsbolaget?
Du kommer åt alla dina uppgifter som rör ditt/dina abonnemang genom att skapa nytt konto. Logga in mejl @bredband.net

Har du redan ett konto? Logga in här

Vanliga frågor och svar

  • Vad gäller för mig som var Bredbandsbolagetkund?

    Allt du tidigare hittade på Mina sidor på Bredbandsbolaget hittar du nu här på Mitt Telenor.

  • Vad gäller för mig som är kund hos Telenor sedan tidigare?

    Den nya dataskyddslagen GDPR ställer högre krav på säkerhet, vilket har gjort att vi nu storstädar och uppdaterar. Det innebär att Mina sidor inte finns längre, och vissa funktioner som fanns där har inte kommit på plats ännu.

    Men i vår app mitt Telenor kan du fortfarande

    • Se vilket abonnemang du har
    • Kolla din bindningstid
    • Ta reda på hur mycket surf du har kvar
    • Se dina kommande kostnader, betalda och obetalda fakturor
    • Hålla koll på kostnad per användare
    • Följa dina kostnader månad för månad
    Hämta i App StoreLadda ned på Google Play

     

     

    Om du loggar in på Mitt Telenor här på telenor.se kan du se dina fakturor, betalstatus och dina abonnemang.

  • Varför måste jag skapa ett nytt konto, trots att jag redan har ett?

    Den nya dataskyddslagen GDPR ställer högre krav på säkerhet. Därför har vi skapat en säkrare inloggning till våra tjänster.

    Det innebär att för att se uppgifter om alla dina abonnemang måste du skapa ett nytt konto. Och för att vi ska vara säkra på att det är du som är betalningsansvarig för abonnemanget, måste du legitimera dig. Det gör du antingen med Mobilt BankID (via Identiway och Skatteverket) eller genom att beställa en kod på posten.

    Identiway är ett företag som legitimerar användare mot Skatteverket via Mobilt BankID. Vi använder Identiway för att säkerställa att det är rätt person som begär tillgång till Mitt Telenor. Vi hämtar inga uppgifter från Skatteverket utan skickar helt enkelt ett personnummer och ber Skatteverket bekräfta att det är rätt person som begär tillgång till Mitt Telenor.

  • Hur gör jag för att ge min tillåtelse?

    Så här gör du:

    • Logga in på Mitt Telenor
    • Gå in under Mina inställningar
    • Gå in under Samtycke
    • Använd reglagen för att ge oss din tillåtelse
    • Om du vill ändra inställningarna går du bara in och ändrar med reglagen.

    I samband med att GDPR  träder i kraft byter vi också till en ännu säkrare och smidigare inloggningslösning.

  • Hur fungerar det om jag redan har ett inlogg till Capture eller Mina kontakter?

    Har du redan ett inlogg till Capture eller Mina kontakter kan du logga in med det inlogget. Har du glömt ditt lösenord återställer du det via sms. Numera ber vi även om din e-postadress när du loggar in. Det gör vi för att du i framtiden ska kunna återställa ditt lösenord både via sms och e-post.

  • Har du problem med Mitt Telenor-appen?

    I så fall bör du uppdatera till version 1.6.1. Den åtgärdar en bugg som fanns i den förra versionen.