Mitt Telenor

Skapa nytt konto
Har du skapat ett nytt konto 15 maj eller senare är det bara att logga in som vanligt. Läs mer om nytt inlogg

Vanliga frågor och svar

  • Vad gäller för mig som var kund hos Bredbandsbolaget?
  • Jag är bredbandskund, var hittar jag webbmejlen?

    Den hittar du här! Du kan också klicka på länken Webbmejl som ligger överst till höger på alla sidor, och i sidfoten. Du behåller din adress @bredband.net, även efter att Bredbandsbolaget gått samman med Telenor.

  • Behöver jag ha ett Telenor-nummer för att logga in i Mitt Telenor?

    Nej, du behöver inte ha ett mobilnummer från Telenor för att logga in i Mitt Telenor. Ditt nummer fungerar oavsett vilken operatör du har.

  • Vad kan jag göra på mitt konto i Mitt Telenor?

    Det beror på vilken typ av tjänster du köper från oss och, om du har Telenor Familj, vilken medlemsprofil du har.

    För dig med mobilabonnemang och/eller mobilt bredband

    I appen Mitt Telenor kan du göra samma saker som tidigare, men tänk på att du som har Telenor Familj behöver stå som "Ägare" av abonnemanget för att få tillgång till inställningar som att till exempel fördela surf. Ägare blir du genom att legitimera dig som betalningsansvarig

    När du loggar in på Mitt Telenor här på webben kanske du märker av att vissa inställningar och information som fanns på Mina sidor tidigare inte finns kvar. Vi håller nämligen på att bygga om, och kommer att lägga till fler funktioner och mer information allt eftersom.

    För dig med tv-, bredband- eller hemtelefoni via bredband

    När du har loggat in på Mitt Telenor kan du göra samma saker som tidigare genom att klicka på ”Mina sidor för bredband & tv”. Tänk på att du som står som fakturamottagare för abonnemanget behöver verifiera dig som ägare av ditt abonnemang för att få tillgång till inställningarna (som ändra adress etc). 

  • Hur kopplar jag flera mobilnummer till mitt konto?

    Har du ett mobilabonnemang där ni är flera användare? Eller fler än ett Telenor-nummer som du ringer från, till exempel en jobbmobil? I så fall kan du lägga till dessa nummer genom att logga in i Mitt Telenor, klicka på ”Ringer eller använder du flera nummer från Telenor?” och sedan ”Lägg till mobilnummer”. Tänk på att en verifieringskod skickas till det mobilnummer du lägger till så du behöver ha tillgång till den.

  • Jag har redan ett inlogg till Capture eller Mina Kontakter. Kan jag använda det för att logga in på Mitt Telenor?

    Ja, om du redan har ett inlogg till Capture eller Mina kontakter kan du använda det för att logga in på Mitt Telenor. Har du glömt ditt lösenord återställer du det via sms. Numera ber vi även om din e-postadress när du loggar in. Det gör vi för att du i framtiden ska kunna återställa ditt lösenord både via sms och e-post.

  • Jag har inget mobilnummer, hur gör jag då för att logga in i Mitt Telenor?

    För att logga in i Mitt Telenor behöver du ha både ett mobilnummer och en e-post. Däremot behöver det inte vara ett Telenornummer, utan ditt nummer fungerar oavsett vilken operatör du har.

  • Vad gäller för mig som är kund hos Telenor sedan tidigare?

    Den nya dataskyddslagen GDPR ställer högre krav på säkerhet. Det har gjort att vi storstädar, uppdaterar och samtidigt byter namn på Mina Sidor till Mitt Telenor Webb. Vissa funktioner som tidigare fanns på Mina Sidor har inte kommit på plats på Mitt Telenor Webb ännu. Du som är Telenorkund sedan tidigare (före 15 maj 2018) måste skapa ett nytt konto för att kunna logga in.

    vår app Mitt Telenor kan du fortfarande

    • Se vilket abonnemang du har
    • Kolla eventuell bindningstid
    • Ta reda på hur mycket surf du har kvar
    • Se dina kommande kostnader, betalda och obetalda fakturor
    • Hålla koll på kostnad per användare
    • Följa dina kostnader månad för månad
    Hämta i App StoreLadda ned på Google Play

     

     

    Om du loggar in på Mitt Telenor här på telenor.se kan du se dina fakturor, betalstatus och dina abonnemang.

  • Varför måste jag skapa ett nytt konto i Mitt Telenor, trots att jag redan har ett?

    Den nya dataskyddslagen GDPR ställer högre krav på säkerhet. Därför har vi skapat en säkrare inloggning till våra tjänster.

    Det innebär att för att se uppgifter om alla dina abonnemang måste du skapa ett nytt konto. Och för att vi ska vara säkra på att det är du som är äger ditt abonnemang, måste du verifiera dig. Det gör du genom att beställa en kod som du får på sms eller på posten.

    Har du redan ett inlogg till Capture eller Mina kontakter? Då kan du använda det för att logga in på Mitt Telenor.

  • Hur gör jag för att ge min tillåtelse till att Telenor får använda mina trafik- och kunduppgifter?

    Så här gör du för att ge oss din tillåtelse:

    1. Öppna Mitt Telenor
    2. Gå in under Mina inställningar
    3. Gå in under Samtycke
    4. Använd reglagen för att ge oss din tillåtelse.

    Om du vill ändra inställningarna går du bara in och ändrar inställningarna med reglagen.