Mitt Telenor

Logga in och få full koll. Inget konto? Det är busenkelt att skapa.

Smarta funktioner

I Mitt Telenor kan du...

  • se dina abonnemang
  • se dina fakturor, avtal och brev
  • fördela surf
  • ändra favoritkanaler och streamingtjänst
  • ändra kontaktuppgifter och göra inställningar

Vad du kan göra beror på vilka tjänster du har hos oss, och om du äger abonnemanget eller inte. Välkommen in!

Vanliga frågor om Mitt Telenor

  • Vad du kan göra i Mitt Telenor på webben beror på vilka tjänster du har hos oss. Vad du kan göra styrs också av om du äger abonnemanget eller om du endast är användare.

    I Mitt Telenor kan du alltid se dina abonnemang och hitta dina fakturor och avtal. Du kan också göra inställningar och ändra dina kontaktuppgifter.

    Om du är mobilkund kan du bland annat fördela surf, beställa nytt sim-kort och se din puk-kod. För dig som är mobilkund finns Mitt Telenor som app

    Om du är tv-kund kan du se vilka tv-kanaler du har samt ändra favoritkanaler och streamingtjänst.

    Vi jobbar ständigt med att förbättra Mitt Telenor och lägga till nya smarta funktioner.

  • Nej, du behöver inte ha ett mobilnummer från Telenor för att logga in i Mitt Telenor. Ditt nummer fungerar oavsett vilken operatör du har.

  • Mitt Telenor ser du nya och gamla fakturor.

    I Mitt Telenor hittar du även

    • Betalstatus
    • När nästa faktura skickas ut
    • Hur du betalar (till exempel med autogiro eller e-faktura)

    Se alla funktioner i Mitt Telenor

    Mitt Telenor finns både här på webben, och som app för dig som har mobilabonnemang hos oss. 


    Kan du inte se dina fakturor i Mitt Telenor?

    Det beror förmodligen på att du inte har verifierat dig som ägare till ditt abonnemang. Följ vår steg för steg-guide för att få tillgång till dina fakturor.

    Har du e‑faktura?

    Då kan du även se dina fakturor i din internetbank. 

  • I och med att dataskyddsförordningen GDPR trädde i kraft förra året införde vi en säkrare inloggningslösning.

    Det innebär att du, för att få tillgång till alla funktioner och tjänster som är kopplade till ett visst abonnemang, måste verifierar att det är du som äger det.  

    Mer om att verifiera sitt ägarskap

  • Så här gör du:

    • Logga in på Mitt Telenor
    • Gå in under Mina inställningar
    • Gå in under Samtycke
    • Använd reglagen för att ge oss din tillåtelse
    • Om du vill ändra inställningarna går du bara in och ändrar med reglagen.
  • Du ser din bindningstid genom att logga in i Mitt Telenor. 

    1. Först ser du alla dina abonnemang
    2. Klicka på Mina sidor för bredband & tv på ditt bredbandsabonnemang
    3. Klicka på Mina tjänster
    4. Klicka på Bredband
    5. Nu ser du din bindningstid
  • Om du har ett abonnemang för mobiltelefoni eller mobilt bredband och vill ändra din fakturaadress ringer du till oss på 020‑222 222

    Om du har ett abonnemang för bredband, tv eller hemtelefoni via bredband ändrar du din faktureringsadress i Mitt Telenor.

  • Kolla så att mejlet inte har hamnat i mappen för skräppost. Hittar du det inte där eller i någon annan mapp så trigga ett nytt mejl genom att klicka på Glömt lösenord igen. Var noga med att fylla i rätt mejladress.