Vi bjuder på fri frakt och anslutningsavgift (värde 346 kr) på webben. Testa oss i 30 dagar, kostnadsfri retur.

Sony Xperia XZ Premium

Välj färg & minne:

  • Svart
  • Chrome
  • Rosa
  • 64 GB

Är du ny eller befintlig kund?

1.Fyll i ditt befintliga mobilnummer

    Ange mobilnummer och klicka sen på knappen Se om du kan köpa
    Här visas det mobilnummer som du vill ha extra SIM till.
    Du kan lägga till en användare.

    1. Villkor för att få byta

    Ändra

    Mobilen ska ha Telenor Change. Den ska vara fullt fungerande, inte fuktskadad eller sprucken. Se checklista här. Vid reparation måste det ske hos en auktoriserad verkstad med orginaldelar. Du ska ha betalat av halva kostnaden på mobilen. Delbetalningar upp till 50% kan betalas i butik vid bytestillfället. Då den nya mobilen kan medföra en ändrad månadsavgift kan vi behöva göra en kreditbedömning.

      Jag godkänner villkoren

      Du har intygat att din mobil är okej för en granskning.

      Välj abonnemang:

      • 60 GB 669 kr/mån
      • 40 GB 639 kr/mån
      • 20 GB 619 kr/mån
      • 6 GB 569 kr/mån
      • 3 GB 529 kr/mån
      • 1,5 GB 499 kr/mån
      • Obe-gränsat 849 kr/mån

      Välj abonnemang:

      • Vi rekommenderar
        60 GB surf
        669 kr/mån
        (Inkl. mobil)
        • Fria samtal, sms och mms
        • Ring fritt inom familjen, i hela världen
        • Surfen ingår i EU, Thailand, Malaysia och Myanmar
        669 kr/mån
        (Inkl. mobil)
      • Vi rekommenderar
        40 GB surf
        639 kr/mån
        (Inkl. mobil)
        • Fria samtal, sms och mms
        • Ring fritt inom familjen, i hela världen
        • Surfen ingår i EU, Thailand, Malaysia och Myanmar
        639 kr/mån
        (Inkl. mobil)
      • Vi rekommenderar
        20 GB surf
        619 kr/mån
        (Inkl. mobil)
        • Fria samtal, sms och mms
        • Ring fritt inom familjen, i hela världen
        • Surfen ingår i EU, Thailand, Malaysia och Myanmar
        619 kr/mån
        (Inkl. mobil)
      • Vi rekommenderar
        6 GB surf
        569 kr/mån
        (Inkl. mobil)
        • Fria samtal, sms och mms
        • Surfen ingår i EU, Thailand, Malaysia och Myanmar
        569 kr/mån
        (Inkl. mobil)
      • Vi rekommenderar
        3 GB surf
        529 kr/mån
        (Inkl. mobil)
        • Fria samtal, sms och mms
        • Surfen ingår i EU, Thailand, Malaysia och Myanmar
        529 kr/mån
        (Inkl. mobil)
      • Vi rekommenderar
        1,5 GB surf
        499 kr/mån
        (Inkl. mobil)
        • Fria samtal, sms och mms
        • Surfen ingår i EU, Thailand, Malaysia och Myanmar
        499 kr/mån
        (Inkl. mobil)
      • Vi rekommenderar
        Obegränsad surf
        849 kr/mån
        (Inkl. mobil)
        • Fria samtal, sms, mms och surf
        • Ring fritt inom familjen, i hela världen
        • 100 GB surf i EU, Thailand, Malaysia och Myanmar
        849 kr/mån
        (Inkl. mobil)
      • +1 användare
        kr/mån
        (inkl. mobil)

      Bindningstid:

      • 24 månaders bindningstid

      Tillval:

      3. Personnummer

      Ändra
      Fyll i ditt personnummer nedan
        Ange personnummer och klicka sen på knappen hämta uppgifter
        Här visas din bokföringsadress hämtad via ditt personnummer

        4. Ditt mobilnummer

        Ändra
        Fyll i det mobilnummer som är kopplat till den mobil du vill byta
          Ange mobilnummer och klicka sen på knappen Kontrollera
          Nuvarande mobilnummer:

          5. Fyll i IMEI-numret på din befintliga mobil

          Ändra
          Knappa in *#06# i din mobil så visas IMEI-numret i displayen. Annars kan du titta på kartongen eller på kvittot. 15 siffror.
          Ditt IMEI-nummer:

          Då du har haft din mobil i mer än 12 månader behöver du inte betala mellanskillnad för den gamla mobilen när du byter ut den i butik.

          Vänligen notera:
          Då du har haft din mobil i mindre än 12 månader behöver du betala mellanskillnad för den gamla mobilen när du byter ut den i butik.

          kr

          6. Välj butik

          Ändra
          För att genomföra bytet kommer en granskning göras på befintlig mobil i den butik du valt.

          7. Kontaktuppgifter

          Ändra
            En bekräftelse på bytet kommer på mail.

            8. Villkor

              Jag har läst informationen om ångerrätt och godkänner Telenors Allmänna villkor, Särskilda villkor samt Prislista. Jag godkänner att min beställning medför betalningsskyldighet och att Telenor kommer göra en sedvanlig kreditkontroll.

              Jag samtycker till att Telenor har rätt att använda mina personuppgifter enligt Telenors Allmänna villkor.

              Att betala i butik
              2000 kr
              Delbetalning: i 24 månader.
              300 kr
              Sammanställning
              • Sony Xperia XZ Premium Black
                • Extra-SIM
                • 1,5 GB surf
                • 24 mån bindningstid
                • Surfen ingår i EU och Thailand
                0 kr
                300 kr/mån
              Att betala nu: Att betala nu: Att betala i butik:
              0 kr
              Delbetalning: Din månadskostnad:
              Exklusive abonnemang
              300 kr
              Minsta totalkostnad: 11 976 kr
              I lager. Leverans 2-3 dagar.

              En helt ny bild av verkligheten.

              En blick på skärmen blir en resa in i framtiden. Du blir först i världen med en 4K HDR-display i mobilen, och kontrasten och skärpan är otrolig. Tekniken är densamma som används för Sonys Bravia-TV, så du kan räkna med oslagbart klara och intensiva färgupplevelser när du tittar på bilder eller video.

              Fångar alla spontana ögonblick.

              Sony Xperia XZ Premium låter dig inte missa någonting. Den avancerade kameran fångar fler detaljer än det mänskliga ögat hinner se, och den börjar fota redan innan du tryckt på knappen. För grymma effekter använder du super slow motion-funktionen och kan skapa dramatiska videoklipp.

              • Klarar ett dopp.

                Detaljer som ösregn eller en oväntad knuff ner i poolen stör inte dig. Eller i alla fall inte din mobil. Sony Xperia XZ Premium är vattentålig ner till 1,5 meters djup, så du pratar vidare som om ingenting hänt.
              • Kristallklart ljud.

                Ljudupplevelsen är den överlägset bästa hittills hos en Sony-mobil. Det högupplösta ljudet fångar alla detaljer i inspelningarna och får dig att känna att du sitter i studion.
              • Kraftfull och snabb.

                Sonys avancerade processor ger dig möjlighet att vara precis så otålig som du vill. Med kraftfullare processorenhet än föregående modeller är den supersnabb när det gäller att ladda bilder, strömma videor eller spela spel.
              Batteri
              Kapacitet 3230 mAh
              Samtalstid -
              Storlek
              Mått 156 x 77 x 7,9 mm
              Vikt 191 g
              Skärm
              Storlek 5,5 tum
              Upplösning 3840 x 2160 pixlar
              Skärmtyp TRILUMINOS Display™
              Kamera
              Fram 13 MP
              Bak 19 MP
              Video fram 2160p@30fps
              Video bak 720p@960fps
              Chip/Processor
              Chipset Qualcomm® Snapdragon™ 835
              Processor Octa-core (4x2,45 GHz Kryo & 4x1,9 GHz Kryo)
              Minne
              RAM-minne 4 GB
              Minneskort -
              Övrigt
              Operativsystem Android 7.1
              GPS Ja
              Sim-kort Nano-sim
              Trådlös laddning Nej
              Vattentålig Ja

              Vanliga frågor i samband med köp.

              Om produkterna du beställt finns på lager är leveranstiden 2-3 arbetsdagar. Finns de inte på lager levereras produkterna vanligtvis inom 1-3 veckor.
              Hos oss gäller fri frakt när du beställer på telenor.se.

              Vanliga frågor.

              • Hur flyttar jag med mitt gamla nummer till er?

                När du gör din beställning av nummerflytt, s.k. portering, på telenor.se kan du i samband med att du fyller i dina personuppgifter välja Flytta mitt nuvarande nummer från en annan operatör.

              • Villkor för att få byta mobil med Change

                Mobilen ska ha Telenor Change. Den ska vara fullt fungerande, inte fuktskadad eller sprucken. Se checklista här. Vid reparation måste det ske hos en auktoriserad verkstad med orginaldelar. Du ska ha betalat av halva kostnaden på mobilen. Delbetalningar upp till 50% kan betalas i butik vid bytestillfället. Då den nya mobilen kan medföra en ändrad månadsavgift kan vi behöva göra en kreditbedömning.

              • När börjar jag betala för mitt abonnemang?

                Du betalar från och med den dagen du stoppar sim-kortet i enheten. Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

              • Kan jag testa abonnemanget innan jag bestämmer mig?

                Ja, som ny kund hos Telenor får du möjlighet att testa abonnemang och täckning i 30 dagar med Telenor Try. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget. Telenor Try kan utnyttjas en gång per person och år.

              • Hur avslutar jag mitt abonnemang?

                Ring oss på 020-222 222 så ser vi till att hjälpa dig. Vi behöver tala med den som står som betalningsansvarig på abonnemanget.

              • Jag har bindningstid kvar, kan jag byta mobil ändå?

                Om du har Telenor Change kan du byta din mobil även om du har bindningstid kvar. Du kan se om du har Change, antingen i Mitt Telenor-appen, eller på Mina sidor

                I appen kan du också se hur när du kan byta, och vad det skulle kosta. Läs mer om Change här.

                Har du inte Telenor Change får du ha max 6 månader kvar på din bindningstid för att kunna förlänga ditt abonnemang med något av våra befintliga abonnemang. Om du förlänger ditt abonnemang kan du vid beställning välja att behålla ditt nummer.

              • Hur fungerar Telenor Change?

                Med Telenor Change kan du byta mobil efter 12 månader, även om du har bindningstid kvar. Din gamla mobil återvinns.

                Läs mer om Telenor Change här.

              • Har jag Telenor Change?

                Det tar du snabbt reda på i appen Mitt Telenor och via Mina sidor

              • Hur och när gäller ångerrätten?

                Om du gjort ett köp via webben, telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför butikslokal) har du 14 dagars ångerrätt. För att ångerrätten ska gälla måste förpackningen vara obruten och en tjänst får inte ha påbörjats. Ring 020-222 222 så hjälper vi dig.

                Som ny kund hos Telenor har du dock alltid möjlighet att prova abonnemang och täckning i 30 dagar. Läs mer om vår tjänst Telenor Try här.

              • Hur fungerar Telenor Familj?

                Har du abonnemangen Frihet med 20, 40, 60 eller Obegränsat GB surf fungerar det som ett huvudabonnemang. Till abonnemanget kan du lägga till användare. Varje användare har ett individuellt sim-kort och ett eget mobilnummer. Surfen som kommer med huvudabonnemanget delar ni på. Läs mer om vår familjelösning här.

              • Hur hanterar jag mina abonnemang?

                I Mitt Telenor-appen och på Mina sidor har du full kontroll på ditt abonnemang. Du kan bland annat se ditt saldo, dina fakturor, fördela och köpa mer surf. Vill du beställa ett nytt sim-kort, spärra ditt abonnemang eller din mobiltelefon gör du det via Mina sidor.

                Läs mer om vad du kan göra på respektive ställe här.

                Har du flera abonnemang hos oss? Ett tips är att koppla dem till ett och samma Mina sidor-konto. Då slipper du växla mellan olika konton.

              Har vi inte lyckats svara på dina frågor? Ring oss på 0200-873 500 så hjälper vi dig vidare. Vi har öppet 08.00-22.00 alla dagar.