Välj färg & minne:

  • Svart
  • 64 GB

Är du Telenor-kund idag?

Fyll i ditt befintliga mobilnummer

    Ange mobilnummer och klicka sen på knappen Se om du kan köpa
    Här visas det mobilnummer som du vill ha extra SIM till.
    Du kan lägga till en användare.

    Villkor för att få byta

    Ändra

    Mobilen ska ha Telenor Change. Den ska vara fullt fungerande, inte fuktskadad eller sprucken. Se checklista här. Vid reparation måste det ske hos en auktoriserad verkstad med orginaldelar. Du ska ha betalat av halva kostnaden på mobilen. Delbetalningar upp till 50% kan betalas i butik vid bytestillfället. Då den nya mobilen kan medföra en ändrad månadsavgift kan vi behöva göra en kreditbedömning.

      Jag godkänner villkoren

      Du har intygat att din mobil är okej för en granskning.

      Välj abonnemang: Hjälp att välja?

      • Obe-gränsat 829 kr/mån
      • 60 GB 649 kr/mån
      • 40 GB 619 kr/mån
      • 20 GB 599 kr/mån
      • 6 GB 549 kr/mån
      • 3 GB 509 kr/mån
      • 1,5 GB 479 kr/mån

      Välj abonnemang: Hjälp att välja?

      Populära abonnemang

      Flera abonnemang

      • 40 GB 619 kr/mån
      • 20 GB 599 kr/mån
      • 6 GB 549 kr/mån

      • Obe-gränsat 829 kr/mån
      • 60 GB 649 kr/mån
      • 3 GB 509 kr/mån
      • 1,5 GB 479 kr/mån

      • +1 användare (inkl. mobil) kr/mån

      Vill du lägga till fler användare på samma abonnemang?

      Bindningstid:

      • 24 månaders bindningstid

      Tillval:

      Personnummer

      Ändra
      Fyll i ditt personnummer nedan
        Ange personnummer och klicka sen på knappen hämta uppgifter
        Här visas din bokföringsadress hämtad via ditt personnummer

        Ditt mobilnummer

        Ändra
        Fyll i det mobilnummer som är kopplat till den mobil du vill byta
          Ange mobilnummer och klicka sen på knappen Kontrollera
          Nuvarande mobilnummer:

          Fyll i IMEI-numret på din befintliga mobil

          Ändra
          Knappa in *#06# i din mobil så visas IMEI-numret i displayen. Annars kan du titta på kartongen eller på kvittot. 15 siffror.
          Ditt IMEI-nummer:

          Då du har haft din mobil i mer än 12 månader behöver du inte betala mellanskillnad för den gamla mobilen när du byter ut den i butik.

          Vänligen notera:
          Då du har haft din mobil i mindre än 12 månader behöver du betala mellanskillnad för den gamla mobilen när du byter ut den i butik.

          kr

          Välj butik

          Ändra
          För att genomföra bytet kommer en granskning göras på befintlig mobil i den butik du valt.

          Kontaktuppgifter

          Ändra
            En bekräftelse på bytet kommer på mail.

            Villkor

              Jag har läst informationen om ångerrätt och godkänner Telenors Allmänna villkor, Särskilda villkor samt Prislista. Jag godkänner att min beställning medför betalningsskyldighet och att Telenor kommer göra en sedvanlig kreditkontroll.

              Jag samtycker till att Telenor har rätt att använda mina personuppgifter enligt Telenors Allmänna villkor.

              Att betala i butik
              2000 kr
              Delbetalning: i 24 månader.
              280 kr
              Sammanställning
              • Sony Xperia XZ Premium Black
                • Extra-SIM
                • 20 GB surf
                • 24 mån bindningstid
                • Surfen ingår i EU och Thailand
                0 kr
                280 kr/mån
              Att betala nu: Att betala nu: Att betala i butik:
              0 kr
              Delbetalning: Din månadskostnad:
              Exklusive abonnemang
              280 kr
              Minsta totalkostnad: 14 376 kr
              I lager. Leverans 2-3 dagar.

              En helt ny bild av verkligheten.

              En blick på skärmen blir en resa in i framtiden. Du blir först i världen med en 4K HDR-display i mobilen, och kontrasten och skärpan är otrolig. Tekniken är densamma som används för Sonys Bravia-TV, så du kan räkna med oslagbart klara och intensiva färgupplevelser när du tittar på bilder eller video.

              Fångar alla spontana ögonblick.

              Sony Xperia XZ Premium låter dig inte missa någonting. Den avancerade kameran fångar fler detaljer än det mänskliga ögat hinner se, och den börjar fota redan innan du tryckt på knappen. För grymma effekter använder du super slow motion-funktionen och kan skapa dramatiska videoklipp.

              • Klarar ett dopp.

                Detaljer som ösregn eller en oväntad knuff ner i poolen stör inte dig. Eller i alla fall inte din mobil. Sony Xperia XZ Premium är vattentålig ner till 1,5 meters djup, så du pratar vidare som om ingenting hänt.
              • Kristallklart ljud.

                Ljudupplevelsen är den överlägset bästa hittills hos en Sony-mobil. Det högupplösta ljudet fångar alla detaljer i inspelningarna och får dig att känna att du sitter i studion.
              • Kraftfull och snabb.

                Sonys avancerade processor ger dig möjlighet att vara precis så otålig som du vill. Med kraftfullare processorenhet än föregående modeller är den supersnabb när det gäller att ladda bilder, strömma videor eller spela spel.
              Batteri
              Kapacitet 3230 mAh
              Samtalstid -
              Storlek
              Mått 156 x 77 x 7,9 mm
              Vikt 191 g
              Skärm
              Storlek 5,5 tum
              Upplösning 3840 x 2160 pixlar
              Skärmtyp TRILUMINOS Display™
              Kamera
              Fram 13 MP
              Bak 19 MP
              Video fram 2160p@30fps
              Video bak 720p@960fps
              Chip/Processor
              Chipset Qualcomm® Snapdragon™ 835
              Processor Octa-core (4x2,45 GHz Kryo & 4x1,9 GHz Kryo)
              Minne
              RAM-minne 4 GB
              Minneskort -
              Övrigt
              Operativsystem Android 7.1
              GPS Ja
              Sim-kort Nano-sim
              Trådlös laddning Nej
              Vattentålig Ja

              Vanliga frågor i samband med köp.

              Om produkterna du beställt finns på lager är leveranstiden 2-3 arbetsdagar. Finns de inte på lager levereras produkterna vanligtvis inom 1-3 veckor.
              Hos oss gäller fri frakt när du beställer på telenor.se.

              Vanliga frågor.

              • Hur gör jag för att behålla mitt nummer?

                När du gör din beställning av ett nytt abonnemang kan du i samband med att du fyller i dina personuppgifter välja Flytta mitt nuvarande nummer från en annan operatör.

                För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör, måste du vara registrerad som ägare på det nummer du vill flytta. Du får inte heller inte ha någon bindningstid kvar hos din tidigare operatör.

                Läs mer om flytt av nummer (även kallat nummerportering) här.

                Besvarade det här din fråga?
                Tack för ditt svar!
              • Vad är det för villkor för att få byta mobil med Change?
                • Din Mobil ska ha Telenor Change. Du kan enkelt se om du har det i appen Mitt Telenor.
                • Den ska vara fullt fungerande, inte fuktskadad eller sprucken. Se checklista här.
                • Eventuell reparation måste alltid ske hos en auktoriserad verkstad som använder originaldelar.
                • Du ska ha betalt halva kostnaden på mobilen. Om du inte har gjort det, kan du betala av resten av beloppet i butiken när du byter.
                • Du kan få en ändrad månadskostnad på din nya mobil. Därför kan vi behöva göra en kreditbedömning.

                Tänk på att du kan byta mobil här på telenor.se eller i en av alla våra butiker. Inlämning av den gamla mobilen sker alltid i butik.

              • När börjar jag betala för mitt abonnemang?

                Du betalar från och med den dagen du stoppar sim-kortet i enheten. Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

              • Kan jag testa abonnemanget innan jag bestämmer mig?

                Ja, som ny kund hos Telenor får du möjlighet att testa abonnemang och täckning i 30 dagar med Telenor Try. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget. Telenor Try kan utnyttjas en gång per person och år.

              • Hur avslutar jag mitt abonnemang?

                För att kunna avsluta ett abonnemang behöver vi tala med den som står som betalningsansvarig på abonnemanget. Ring oss på 020-222 222 så ser vi till att hjälpa dig.

              • Jag har bindningstid kvar, kan jag byta mobil ändå?

                Om du har Telenor Change kan du byta din mobil även om du har bindningstid kvar. Du kan se om du har Change, antingen i Mitt Telenor-appen, eller på Mina sidor

                I appen kan du också se när du kan byta, och vad det skulle kosta. Läs mer om Change här.

                Har du inte Telenor Change får du ha max 6 månader kvar på din bindningstid för att kunna förlänga ditt abonnemang med något av våra befintliga abonnemang.

                Besvarade det här din fråga?
                Tack för ditt svar!
              • Hur fungerar Telenor Change?

                Med Telenor Change kan du byta mobil efter 12 månader, även om du har bindningstid kvar. Din gamla mobil återvinns.

                Läs mer om Telenor Change

              • Har jag Telenor Change?

                Om du undrar om du har Telenor Change tar du snabbt reda på det i appen Mitt Telenor och via Mina sidor

              • Hur och när gäller ångerrätten?

                Om du gjort ett köp via webben, telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför butikslokal) har du 14 dagars ångerrätt. För att ångerrätten ska gälla måste förpackningen vara obruten och en tjänst får inte ha påbörjats. Ring 020-222 222 så hjälper vi dig.

                Som ny kund hos Telenor har du dock alltid möjlighet att prova abonnemang och täckning i 30 dagar. Läs mer om vår tjänst Telenor Try här.

              • Hur fungerar Telenor Familj?

                Har du abonnemangen Frihet med 20, 40, 60 eller Obegränsat GB surf fungerar Telenor Familj som ett huvudabonnemang. Till abonnemanget kan du lägga till användare. Varje användare har ett individuellt sim-kort och ett eget mobilnummer. Surfen som kommer med huvudabonnemanget delar ni på. Läs mer om vår familjelösning här.

                Besvarade det här din fråga?
                Tack för ditt svar!
              • Hur hanterar jag mina abonnemang?

                I Mitt Telenor-appen och på Mina sidor har du full kontroll på ditt abonnemang. Du kan bland annat se ditt saldo, dina fakturor, fördela och köpa mer surf. Vill du beställa ett nytt sim-kort, spärra ditt abonnemang eller din mobiltelefon gör du det via Mina sidor.

                Läs mer om vad du kan göra på respektive ställe här.

                Har du flera abonnemang hos oss? Ett tips är att koppla dem till ett och samma Mina sidor-konto. Då slipper du växla mellan olika konton.

              Har vi inte lyckats svara på dina frågor? Ring oss på 0200-873 500 så hjälper vi dig vidare. Vi har öppet 08.00-22.00 alla dagar.