Vanliga frågor och svar

För dig som är fastighetsägare hos Bredbandsbolaget.

  • De boendes tjänster eller priser har inte påverkats. Här finns mer information om vilka fördelar förändringen förde med sig.

  • Varken tjänster eller priser har påverkats. 

  • Du som fastighetsägare kan kontakta vår Fastighetsägarservice på 0770-111333.

    Du kan också mejla till fastighetsagarservice@telenor.se.

  • Ni är välkomna att kontakta oss på 020-222 222. Det gäller oavsett om ni behöver hjälp med bredband, tv, fast- eller mobiltelefoni. 

  • Telenor är en marknadsledare i telekombranschen och har länge levererat mobiler och abonnemang till hela Sverige. Bredbandsbolaget var under många år ett dotterbolag till Telenor, men under 2018 blev vi ett gemensamt bolag. Vi gjorde den här förändringen för att våra kunder ska kunna samla fast- och mobiltelefoni, bredband och tv på ett ställe.

  • Den 15 maj 2018.

Faktura och service

  • Fakturan ser ut precis som vanligt, förutom att Telenor står som avsändare.

  • Ni betalar till samma bank-/postgironummer som ni alltid har gjort. Telenor ska stå som mottagare av betalningen.

  • Ni faktureras med samma tidsintervall som före den 15 maj 2018, då Bredbandsbolaget och Telenor blev ett.