Vanliga frågor och svar

För dig som är kund hos Glocalnet.

  • Kontakta oss på 020-222 222. Det gäller oavsett om du behöver hjälp med bredband, tv, fast- eller mobiltelefoni. Snabbaste svaren hittar du alltid på telenor.se/kundservice.

    Våra öppettider i kundservice för privatkunder är: 

    Vardagar: 08.00 – 19.00 
    Helger: 09.00 – 17.00

    Vill du felanmäla något eller få svar på tekniska frågor? Då gäller dessa tider:

    Vardagar: 08.00 – 21.00 
    Helger: 09.00 – 21.00

  • Glocalnet är sedan 2006 helägt av Telenor och vi gjorde den här förändringen för att våra kunder ska kunna samla mobil, bredband och tv på ett ställe.

  • Den 15 maj 2018.

  • Det finns många fördelar med att vi blev ett.

    • En av dem är att du kan få både mobil, bredband och tv från en och samma leverantör. Om du samlar mobil + bredband eller tv hos oss kan du ta del av Telenor Kombo, ett erbjudande där du kan få upp till 100 kr rabatt i månaden.
    • Om du har Telenor som mobiloperatör och även skaffar vår tv-tjänst kan du titta på hur mycket tv, playtjänster och film du vill i din Telenor-mobil och surfplatta, utan att det tar av din mobilsurf när du streamar i Sverige
    • Dessutom ingår vår Surfgaranti, där vi ger dig mer surf i mobilen om bredbandet hemma mot förmodan skulle gå ner. Surfgarantin gäller när du har både bredbandsabonnemang och mobilabonnemang hos Telenor.

Tjänster och erbjudanden

  • Glocalnet finns inte kvar sedan den 15 maj 2018. Om du önskar säga upp din tjänst på grund av förändringen så gäller ordinarie uppsägningstider.

  • Inte alls. Din eventuella bindningstid påverkades inte av förändringen. 

    Läs mer om våra bindningstider

  • Ja, det kan du! Om du samlar mobil + bredband eller tv hos oss kan du ta del av Telenor Kombo, och få 50 kr rabatt i månaden. Samlar du alla tre abonnemang får du 100 kr rabatt i månaden.

  • Om du samlar mobil och bredband eller tv får du 50 kronor rabatt på ditt mobilabonnemang. Samlar du mobil, bredband och tv hos oss får du hela 100 kronor rabatt, 50 kronor på ditt mobilabonnemang och 50 kronor på fakturan för bredband och tv. Alla abonnemangen måste stå på samma personnummer. Här kan du läsa mer om hur du tar del av din rabatt.

    Rabatten gäller inte våra stream-paket, inte heller mobilt bredband 15 GB eller 1 GB. 

    Teckna och samla abonnemang hos oss:

    Mobilabonnemang
    Fast bredband
    Mobilt bredband
    Tv-paket

     

  • Det är faktiskt riktigt enkelt. Har du mobil och tv/bredband hos oss? Fyll i dina uppgifter här så får du 50 kr rabatt i månaden. När uppgraderingen är klar får du en bekräftelse på mejl.

    Har du mobilabonnemang, bredband och tv hos oss? Då får du 100 kr rabatt i månaden.  Fyll i dina uppgifter här. När uppgraderingarna är klara får du en bekräftelse på mejl.

Faktura

  • Din faktura kommer se ut precis som vanligt, förutom att Telenor står som avsändare.

  • Du kommer att få två fakturor tills vidare, en för dina tv- och bredbandstjänster och en för dina mobila tjänster. Vi jobbar på att kunna samla allt på samma faktura.