Telenors regler i våra sociala kanaler

Svar på frågor och kommentarer

I våra sociala kanaler kan du läsa nyheter, få tips och möjligheten att ställa frågor om våra produkter och tjänster. Vi kan endast svara på generella frågor, för personliga frågor hänvisar vi till vår kundservice som du kan komma i kontakt med genom att klicka här. Vi svarar så fort vi kan på alla kommentarer mellan kl. 08–19 på vardagar och 10–17 under helger.

Regler i våra sociala kanaler

Vi vill att alla ska känna sig välkomna i våra sociala medier, kunna ställa frågor, kommentera vårt innehåll, delta i samtal och ha schyssta, diskussioner. Vi raderar kommentarer från personer som bryter mot våra regler och kan även blockera personen från kontot.

Följande regler gäller för kommentarer och inlägg i Telenors sociala kanaler:

  • Vi tillåter inte nedlåtande aggressiva kommentarer eller personliga påhopp och ber dig att undvika använda ord, uttryck, emojis eller bilder som kan upplevas som stötande.
  • Vi anmäler alla hot mot oss eller andra, samt kommentarer som kan utgöra hets mot folkgrupp.
  • Vi tillåter inte kommersiella budskap som till exempel marknadsföring eller undersökningar av andra företags produkter eller tjänster.
  • Vi önskar att du som kommenterar håller dig till ämnet i posten. Det är nolltolerans mot spam.
  • Vi tillåter inte att du delar känsliga personuppgifter, sprider rykten, privata uppgifter eller på ett annan sätt utpekar en person.
  • Vi tillåter inte delning av länkar, bilder eller meme:s i våra kommentarsfällt eftersom vi inte kan kontrollera upphovsrätten för bilder eller källgranska länkar.

Kontakta kundservice vid personlig rådgivning

Vill du komma i kontakt med oss gällande ditt abonnemang eller någon av dina tjänster så kan du klicka här. Vi tycker om när våra följare hjälper varandra och uppmuntrar till att dela tips. Vi kan dock bara ta ansvar för råd och svar som ges officiellt från Telenor.