Grattis!

Vi har ett erbjudande till dig. Surfa blixtsnabbt eller se tv med alla dina favoritkanaler – när och var du vill. Ingen bindningstid, såklart!

Sök och lägg till bredband eller tv. Om du vill lägga till fler abonnemang så gör du det i nästa steg.

Obs! Beställ här om du bor i en bostadsrättsförening hos HSB eller Skanska.

Ingen bindningstid

Stanna så länge du vill

Välj aktiveringsdatum

Upp till tre månader framåt

Samla mer, betala mindre

Få rabatt när du samlar abonnemangen

Mer om bredband, tv och mobil hos Telenor

Bredband

Surfa snabbt med bredband som räcker till hela familjen. Och styr ditt wifi direkt via wifi-appen. Smidigt!

Tv och stream

Med eller utan tv- box? Tv-kanaler, Viaplay, HBO Nordic - eller allt? Hitta tv som passar dig och titta när och var du vill.

Mobil

Vi har de senaste mobilerna med stöd för 5G. Byt mobil när du vill, eller dela på mobilsurfen och spara pengar.

Alltid hos oss:

Samla mer, betala mindre

Har du abonnemangen på olika ställen? Samla allt hos oss istället och få upp till 100 kr rabatt i månaden!

Byt mobil när du vill

Var först med det senaste! Hos oss kan du byta mobil efter 12 månader utan extra kostnad. Självklart återanvänder vi din gamla.

Håll koll i appen Wifikontroll

Dela ditt wifi med gästerna, pausa surfen för barnen eller kolla täckningen. Allting i samma app. Visst låter det bra?

Dela med dig och spara pengar

Dela ditt mobilabonnemang med din familj, vänner, kollegor... ja, med vem du vill, egentligen. Ju fler ni är, desto bättre pris.

Hjälp att komma igång

Chatta med oss

Vill du ha hjälp med ditt köp? Pinga oss så hittar vi nåt som passar dig. Du kan chatta alla dagar i veckan.

Butik på distans

Välj en tid som passar dig så hjälper vi dig att hitta rätt mobil, bredband eller tv. Som i butik, fast hemma.

Support

Läs mer om hur du installerar bredbandet, ta del av smarta tips och tricks eller felsök ditt wifi. Enklare än man kan tro!

Vanliga frågor

  • Våra mobilabonnemang kan i vissa fall ha bindningstid. I Mitt Telenor ser du om just ditt abonnemang har bindningstid.

    Våra abonnemang inom tv och bredband har ingen bindningstid.

  • Du kan se vilka erbjudanden som ingår i just ditt gruppavtal genom att söka på din adress. 

     

  • Om du samlar mobil och bredband eller tv får du 50 kronor rabatt på ditt mobilabonnemang. Samlar du mobil, bredband och tv hos oss får du hela 100 kronor rabatt, 50 kronor på ditt mobilabonnemang och 50 kronor på fakturan för bredband och tv. Alla abonnemangen måste stå på samma personnummer. Här kan du läsa mer om hur du tar del av din rabatt.

    De tv-paket du kan välja för att få rabatt är Tv Bas, Tv Flex och Tv Stor.

    Teckna och samla abonnemang hos oss:

    Mobilabonnemang
    Fast bredband
    Obegränsat mobilt bredband
    Tv-paket

     

  • telenor.se/surfa-nu hittar du all info om hur du kommer igång, oavsett om du kopplar upp via router eller nätverkskabel.

  • Testa att starta om din router. Om det inte fungerar kan du titta i våra steg-för-steg-guider,  kolla täckningen där du bor och se eventuella driftstörningar. Allt det kan du göra här.

    Om inget av det skulle fungera är du såklart välkommen att ringa oss på 020 - 222 222, så hjälper vi dig.

  • Beställ direkt på sajten genom att söka på din adress. Du får en avisering när din router/tv-box finns att hämta hos ditt postombud, vanligtvis tar det 2-5 arbetsdagar.

    Tips: beställ i god tid innan flytt. Om du inte har hunnit få din tv-box kan du fortfarande se flera tv-kanaler direkt i antennuttaget:  SVT1, SVT2, SVT24/Barnkanalen, Kunskapskanalen, TV4 och TV6.

  • Om du flyttar från din lägenhet så ska du skicka tillbaka routern/tv-boxen till oss. Kontakta oss så hjälper vi dig med portoetikett och returlåda. Du behöver skicka tillbaka den senast 14 dagar efter det att du flyttat för att undvika avgifter. Hårdvara som inte skickas tillbaka faktureras dig som hyresgäst.

  • Om du kommer att ha samma fastighetsägare så kan du lugnt ta med dig din router/tv-box till den nya adressen. Kom bara ihåg att kontakta oss och berätta att du flyttar, så att den registreras mot rätt adress. 

  • Om du inte redan har beställt en router/tv-box så kan du ringa 020-222 222, så hjälper vi dig att flytta över den i ditt namn. Tips: ha den nära till hands – du behöver uppge uppgifterna på baksidan och dina personuppgifter.

    Har du redan beställt en router eller tv-box så kan du skicka tillbaka den gamla. Kontakta oss så skickar vi en portoetikett och returlåda.

  • Du hittar svar på många av dina frågor på våra supportsidor. Om det inte skulle hjälpa kan du kontakta oss på 020-222 222 och välja teknisk support, så hjälper vi dig. 

  • Streaming betyder att strömma. När du ska titta på tv-kanaler, film eller serier behöver du inte ladda ner innehållet först. Istället streamar (strömmar) du, vilket innebär att det spelas upp allt eftersom du tittar.

    Tänk Netflix, Viaplay eller HBO Nordic! Du behöver ingen tv-box eller tv, du kan titta på de enheter som passar för stunden – mobil, laptop eller surfplatta. Även på din tv om du hellre vill det via en Google Chromecast eller Apple TV.

  • Gör så här:

    1. Först aktiverar du ditt konto på telenor.se/aktivera-stream. 
    2. Sedan går du antingen in på stream.telenor.se eller så laddar du ned Telenor Stream i App Store eller Google Play, och loggar in där.
  • Så länge du är uppkopplad och befinner dig inom EU:s gränser är de flesta kanaler tillgängliga.

    Om du streamar till en mobiltelefon ska den ha ett svenskt abonnemang. Om du har ett mobilabonnemang från Telenor kan du använda Telenor Stream inom EU utan att det dras data från din surfmängd.

  • Du kan titta på det mesta som ingår i ditt tv-paket på Telenor Stream. I vissa fall kan någon enstaka kanal i tv-paketet saknas. Detta beror på att vi inte har fått tillstånd att streama dem för rättighetsägaren.

    Du kan även enkelt hyra film via streamingtjänsten.