Du ska inte behöva ringa kundtjänst

Hundratals kunder löser sina ärenden själva här på sajten eller i någon av våra appar varje dag, dygnet runt.

Testa du med!

Här finns svar på din fråga

Sök på det du undrar över!

Vanliga frågor just nu

  • Har du fått en faktura med ett ovanligt eller högre belopp än normalt? Det kan bero på flera olika saker.

    Ny kund?

    • Första fakturan 
      Den första fakturan är oftast på ett högre belopp än de man får sedan. Läs mer om första mobilfakturan eller första bredbands-/tv-fakturan.
    • Trygg 48
      Mobilförsäkringen Trygg 48 är kostnadsfri de två första månaderna. Därefter kostar den 119 kr/månad (59 kr/månad för surfplatta).
    • Surfa säkert
      Säkerhetspaketet Surfa Säkert är kostnadsfritt de två första månaderna. Därefter kostar det 59 kr/mån.

    Kund sedan tidigare?

    • Har du gjort ändringar?
      Om du har gjort ändringar i ditt abonnemang kan det leda till ökade kostnader. Du som har mobilabonnemang kanske har ändrat surfmängd och du som har tv kanske har lagt till C-more.
    • Har du köpt en tjänst?
      En tjänst kan till exempel vara en film från Filmbutiken, eller ett Surfpaket för utlandsresan.
    • Prisförändringar och rabatter som upphör
      Ibland ändrar vi priset på våra tjänster (vilket vi alltid meddelar i förväg). Högre belopp på fakturan kan också bero på att du har haft en tidsbestämd rabatt som har gått ut. 

    Mobilabonnemang?

    • Har du bytt surfmängd?
    • Har du köpt extra surf?
    • Har du sms:at till utlandet?
      Se priser för olika zoner.
    • Har du skickat betal-sms?
      Står det "Förmedlade tjänster" på fakturan? Det kan exempelvis vara betal-sms vid omröstningar.
    • Har du betalat parkering med mobilen?
    • Har du "Mobiltelefon" som betalningsalternativ i App Store, Google Play eller Microsoft Store? 
      I så fall kommer eventuella kostnader på mobilfakturan. Läs mer


    Undrar du över något som står på fakturan?

    Ta hjälp av vår ordlista

  • Du väljer själv hur du vill betala din faktura från oss. Här hittar du information om vilka betalsätt som finns, och hur du gör för att byta.

    Betala med e-faktura

    Betala med autogiro

    Betala mobilfakturan med Swish

    Få tv- och bredbandsfakturan i Kivra

    Byte av bank och betalansvarig

  • Du ser eventuell bindningstid i Mitt Telenor här på webben. Har du mobilabonnemang ser du det även i vår app
iPhone

Väntar du på din nya iPhone?

Har du köpt en iPhone i 13-serien? Här hittar du allt om köplats och leverans. Håll dig uppdaterad ända tills du har din nya iPhone i handen.

Leveransinfo för nya iPhone

Guider för din mobil

Ställa in och fixa med mobilen? Du har kommit rätt. Här hittar du massor av smarta guider!

Ta mig till mobilguiderna

Ändra och överlåta

Felsökning, installation och skada

  • På telenor.se/surfa-nu hittar du allt om hur du kommer igång med ditt bredband. 

    Till telenor.se/surfa-nu

  • Absolut! På telenor.se/surfa-nu får du hjälp oavsett om du just packat upp routern ur lådan, eller redan kommit en bit och undrar varför det inte fungerar.

    Till telenor.se/surfa-nu

  • Kolla in våra guider för hur du går tillväga

    Om du har en fråga om ett pågående skadeärende kan du kontakta vår skadeanmälanavdelning på 08-420 038 99.

  • Upplever du frysningar av bilden eller andra störningar? Eller är det helt svart i rutan? Det kan bero på flera saker. 

    Hjälp med att lösa tv-problem

  • När en röd lampa blinkar på en router från Telenor betyder det att något är fel. Så här tar du reda på vad.

    1. Starta om routern
    2. Kolla att nätverkskabeln sitter i ordentligt och är hel.
    3. Gå in på sidan för driftstörningar på bredbandsnätet. Där ser du både stora och mindre driftstörningar, så kolla båda.
    4. Vet du fortfarande inte vad som är fel? Ring oss på 020-222 222.