Vad behöver du hjälp med?
Vanliga frågor just nu
-
Har du fått en faktura med ett ovanligt eller högre belopp än normalt? Det kan bero på flera olika saker.
Ny kund?
- Första fakturan
Den första fakturan är oftast på ett högre belopp än de man får sedan. Läs mer om första mobilfakturan eller första bredbands-/tv-fakturan. - Trygg 48
Mobilförsäkringen Trygg 48 är kostnadsfri de två första månaderna. Därefter kostar den 129 kr/månad (59 kr/månad för surfplatta). Har du mobilabonnemanget Obegränsat Plus betalar du bara 29 kr/månad. - Surfa säkert
Säkerhetspaketet Surfa Säkert är kostnadsfritt de två första månaderna. Därefter kostar det 59 kr/mån.
Kund sedan tidigare?
- Har du gjort ändringar?
Om du har gjort ändringar i ditt abonnemang kan det leda till ökade kostnader. Du som har mobilabonnemang kanske har ändrat surfmängd och du som har tv kanske har lagt till C-more. Har du bytt abonnemang kan du ha förlorat tidigare rabatter. - Har du köpt en tjänst?
En tjänst kan till exempel vara en film från Filmbutiken, eller ett Surfpaket för utlandsresan. - Prisförändringar och rabatter som upphör
Ibland ändrar vi priset på våra tjänster (vilket vi alltid meddelar i förväg). Högre belopp på fakturan kan också bero på att du har haft en tidsbestämd rabatt som har gått ut.
Mobilabonnemang?
- Har du bytt surfmängd?
- Har du köpt extra surf?
- Har du sms:at till utlandet?
Se priser för olika zoner. - Har du skickat betal-sms?
Står det "Förmedlade tjänster" på fakturan? Det kan exempelvis vara betal-sms vid omröstningar. - Har du betalat parkering med mobilen?
- Har du "Mobiltelefon" som betalningsalternativ i App Store, Google Play eller Microsoft Store?
I så fall kommer eventuella kostnader på mobilfakturan. Läs mer
Undrar du över något som står på fakturan? - Första fakturan
-
Du väljer själv hur du vill betala din faktura från oss. Här hittar du information om vilka betalsätt som finns, och hur du gör för att byta.
Betala med e-faktura
Betala med autogiro
Betala mobilfakturan med Swish
Få tv- och bredbandsfakturan i Kivra
Byte av bank och betalansvarig -
Du ser eventuell bindningstid i Mitt Telenor här på webben. Har du mobilabonnemang ser du det även i vår app.
Guider för din mobil
Ställa in och fixa med mobilen? Du har kommit rätt. Här hittar du massor av smarta guider!
Ta mig till mobilguiderna
Blixt och dunder? Tänk på din utrustning.
När ett rejält åskoväder är på gång behöver du ge din router och din tv-box lite extra kärlek. Här får du de bästa tipsen för att ta hand om din utrustning under åsksäsongen.
Ta mig till tipsen
Ändra och överlåta
-
På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:
Avsluta mobilabonnemang
Avsluta tv- och bredbandsabonnemang -
Absolut, du kan byta hastigheten en gång i månaden. Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig.
-
Du byter abonnemang (surfmängd) enkelt i Mitt Telenor här på webben eller i appen. Du kan också självklart kontakta oss på 020-222 222 eller komma in till någon av våra butiker så hjälper vi dig.
Mer om att byta abonnemang -
Mobilabonnemang
Information om hur du överlåter privat- och företagsabonnemang samt överlåtelse från dödsbo hittar du på sidan om överlåtelse av mobilabonnemang.
Bredband, hemtelefoni via bredband och tv
Blanketter för överlåtelse av bredbandsabonnemang, hemtelefoniabonnemang eller tv-abonnemang hittar du på sidan om överlåtelse av tv, bredband eller hemtelefoni via bredband.
-
Felsökning, installation och skada
-
På telenor.se/surfa-nu hittar du allt om hur du kommer igång med ditt bredband.
-
Absolut! På telenor.se/surfa-nu får du hjälp oavsett om du just packat upp routern ur lådan, eller redan kommit en bit och undrar varför det inte fungerar.
Till telenor.se/surfa-nu -
Kolla in våra guider för hur du går tillväga
Om du har en fråga om ett pågående skadeärende kan du kontakta vår skadeanmälanavdelning på 08-420 038 99.
-
Upplever du frysningar av bilden eller andra störningar? Eller är det helt svart i rutan? Det kan bero på flera saker.
Hjälp med att lösa tv-problem -
När en röd lampa blinkar på en router från Telenor betyder det att något är fel. Så här tar du reda på vad.
- Starta om routern
- Kolla att nätverkskabeln sitter i ordentligt och är hel.
- Gå in på sidan för driftstörningar på bredbandsnätet. Där ser du både stora och mindre driftstörningar, så kolla båda.
- Vet du fortfarande inte vad som är fel? Ring oss på 020-222 222.