Avsluta abonnemang på tv, bredband eller hemtelefoni via bredband

Är det något i ditt abonnemang du inte är nöjd med? Du vet väl att du kan ändra hastighet på ditt bredband och byta mellan olika TV-paket? Slå oss en signal om du vill ändra eller avsluta ditt abonnemang.

Handlar det om att avsluta ett mobilabonnemang hittar du information här.

Ring oss på 020–222 222

Öppet vardagar 08.00–18.00 

Om du vill ändra eller säga upp något av dina abonnemang behöver du kontakta Kundservice, eftersom olika abonnemang och tjänster du har hos oss kan vara beroende av varandra. Ring oss så hjälper vi dig att avsluta eller hitta en lösning som passar just dig!

Hantera abonnemang vid dödsfall

När en person har avlidit avslutas abonnemanget automatiskt. Vill du i stället att abonnemanget ska överlåtas behöver du meddela oss.

Här kan du läsa om hur allt går till

Vanliga frågor om att avsluta abonnemang

  • Mobiltelefoni

    Uppsägningstiden för mobilabonnemang är en månad. 

    Du hittar ditt avtal i Mitt Telenor - antingen här på webben eller i appen.

     

    Bredband och TV

    Olika abonnemang har olika uppsägningstider. Vad som gäller för ditt abonnemang hittar du i de kampanjvillkor som du fick när du beställde abonnemanget. Från och med 1 maj 2014 är uppsägningstiden för alla nytecknade och uppgraderade abonnemang 1 månad. Tecknade du ditt abonnemang innan 1 maj 2014 är uppsägningstiden i normala fall 3 kalendermånader. 

  • Du ser eventuell bindningstid i Mitt Telenor här på webben. Har du mobilabonnemang ser du det även i vår app


    Information om uppsägningstid hittar du här

  • Det går inte att pausa mobilabonnemang eller bredbandsabonnemang.

Alternativ för kontakt vid avslut