Flyttanmälan
Anmäl din flytt hos kundservice
Anmäl din flytt genom att ringa kundservice på nummer 020-222 222.
- Vid flytt ansvarar du själv för att koppla in tv, bredband och mobilt bredband med utomhusantenn. På support-sidorna finns en mängd olika installationsguider till din hjälp.
- Skulle du behöva hjälp med mobilt bredband med utomhusantenn kan Smartify hjälpa till, ring 077-446 60 60 eller mejla till support@bbg.se.
Om du inte kan få Telenors tjänster på din nya adress
Olika adresser har olika tekniska förhållanden. Vi kan därför inte garantera att du kan behålla samma abonnemang som på din tidigare adress.
Om du inte kan få bredband från Telenor på din nya adress avslutas ditt abonnemang. Tecknades abonnemanget innan 1 maj 2014 blir uppsägningstiden tre kalendermånader från det datum du säger upp abonnemanget. Tecknades abonnemanget efter 1 maj 2014 gäller istället en månads uppsägningstid. Om du har bindningstid kvar på ditt abonnemang måste du betala avgiften för dina tjänster under hela bindningstiden. Den router du har lånat måste returneras, läs mer om det här.
Om du inte kan få Telenors tv-tjänst på din nya adress avslutas ditt abonnemang. Du måste då betala en avgift som motsvarar summan av de kvarvarande månadsavgifterna under abonnemangets bindningstid. När abonnemanget är avslutat måste du skicka tillbaka din tv-utrustning till oss, här berättar vi hur du gör.
Om det återstår delbetalningar för utrustning som du har köpt kommer du att få en faktura på hela beloppet.
Om du inte kan få fast telefoni från Telenor på din nya adress avslutas ditt abonnemang med en månads uppsägningstid. Du får en faktura på alla kvarstående kostnader. Om du vill ha kvar ditt telefonnummer kontaktar du din nya operatör och ber dem flytta över ditt nummer till dem från oss. Flyttar du inom samma riktnummerområde behåller du ditt telefonnummer. Flyttar du till ett annat riktnummerområde får du välja ett nytt nummer.
Om du inte kan få mobilt bredband med utomhusantenn på din nya adress avslutas abonnemanget med en månads uppsägningstid.
Överlåta abonnemang
Om du inte kan få Telenors tjänster på din nya adress kan den som flyttar in efter dig eventuellt ta över abonnemanget. Då slipper du betala resterande bindningstid och den som flyttar in slipper startavgifter och väntetid för att få bredband. Fyll i detta formulär och skicka in, så hjälper vi dig att lämna över ditt abonnemang.
Vanliga frågor och svar om flyttanmälan
-
Ja, du som har antingen bredband, tv eller hemtelefoni hos Telenor ska anmäla din flytt till oss senast en månad innan det datum du flyttar till den nya adressen.
Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig.
-
Om du flyttar kan du i de flesta fall ta med dig ditt bredbandsabonnemang till din nya adress. Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig. Vi svarar mellan 08.00 och 18.00 på vardagar samt mellan 09.00 och 17.00 på helger.
I vissa fall går det av tekniska skäl inte att flytta bredbandet till den nya adressen. Då kan du överlåta abonnemanget till personen som flyttar in efter dig.
-
Efter att du har anmält din flytt meddelar vi dig via brev om när överflyttningen kommer att ske. Det tar oftast 2-5 veckor. Om överflyttningen av din fasta telefoni inte godkänns måste du själv kontakta din operatör för att ta reda på varför. En anledning kan vara att telefonnumret är skrivet på en annan person i hushållet. När din nuvarande operatör meddelar att överflyttningen är godkänd kontaktar du oss så att vi kan slutföra överflyttningen av telefonnumret.