Hur använder vi din data i vår kommunikation?

När vi pratar med dig så tycker vi det är viktigt att vi pratar om saker som är viktiga för oss båda. Som vi brukar säga relationer ska förtjänas. Därför tycker vi på Telenor att det är betydelsefullt att vi kan anpassa vår kommunikation med dig.

privacy-3-use-of-data.jpg

  • Hur skapar Telenor relevanta och personliga erbjudanden?

    För att få en bild över vilka produkter och tjänster som attraherar olika kundgrupper och kundtyper så utforskar vi hur våra kunder beter sig. Då är det väsentligt för oss att detta görs på anonymiserad data, vilket innebär att en unik användare inte kan identifieras. När vi sedan har byggt upp en profil kan vi skapa personliga och relevanta erbjudanden och matcha dessa.

    Det här kallas profilering, och i den används kunduppgifter, information från publika register och andra annonsnätverk. Allt det här gör vi på den legala grunden som kallas för legitimt intresse.

    För att få ännu mer relevant information kan vi använda oss av trafikuppgifter, men det gör vi bara om du har gett ditt samtycke.

  • Varför ser du en specifik annons?

    Med hjälp av profilerna så skapar vi grupper som vi tror skulle kunna vara intresserade av ett specifikt erbjudande eller annan marknadsföring. Ibland kan vi även ta hjälp av ett annonsnätverk för att göra profileringen på den data de har. Andra gånger skapar vi själva en sådan grupp, på både kunder och icke kunder, och skickar till ett annonsnätverk för en specifik kampanj. När du sedan går in på en webbplats där vi visar våra annonser, så kan vi på detta sätt säkerställa att just du får se en annons med innehåll som är relevant för dig. 

    Vi kan även skicka ut kampanjer baserade på profileringen till dig via epost, sms eller brev.

  • Hur skapar vi mer relevanta erbjudanden till dig som kund?

    Med hjälp av olika partners så kan vi följa hur en användares resa ser ut, vilka annonser som verkar vara mer intressanta och om någon av dessa leder till något köp. På det sättet kan vi förstärka våra profiler och därmed lära oss vilka annonser som är relevanta för dig som användare, och vilka som inte är det. Sådan information får vi direkt från de sidor där våra annonser visas och från användarnas besök på Telenor.se.

     

    Avregistrering av behandling för direkt marknadsföringsändamål