Så jobbar vi med kundkontakt
BankID i supportärenden
När du har kontakt med oss i kundservice-ärenden behöver du identifiera dig med BankID. Detta är nödvändigt för att vi måste vara säkra på att det verkligen är den som använder och betalar för abonnemanget som vi har kontakt med.
När du ringer till oss
Du behöver identifiera dig med BankID redan innan du kommit fram till någon av våra medarbetare. I samtalet får du instruktioner så att du vet när det är dags.
När du blir uppringd av oss
Om du kontaktat oss och valt att bli uppringd så kommer du få identifiera dig med BankID i samtalet.
Om du inte har BankID
Om du inte har BankID kan du identifiera dig med hjälp av en personlig kod. Den personliga koden skickar vi med post till din folkbokföringsadress.
Rätt kontaktuppgifter?
För oss är det viktigt att ha dina kontaktuppgifter. Så att vi kan skicka allt från avtal till bekräftelser till dig.
När du blir kund
När du blir kund hos oss får du en dag efter ditt köp ett sms av oss. Där ber vi dig att bekräfta ditt kontaktnummer och din mejladress.
När du skapar konto i Mitt Telenor
När du skapar ett konto i Mitt Telenor kommer vi därför att be dig att bekräfta att dina kontaktuppgifter stämmer. Det gör vi via mejl och sms.
Det enda du behöver göra är att följa de enkla instruktioner som vi skickar med. Antingen bekräftar du att uppgifterna stämmer eller så passar du på att uppdatera dem.
Så här vet du att den som ringer är anlitad av oss.
- Om du söker på numret står det antingen Loxytell eller Cell ip. Tänk på att det är fler än vi på Telenor som använder sig av Loxytell eller Cell ip, så det är ingen garanti för att samtalet kommer från just oss. Vi ringer även från vårt eget nummer, alltså 020-222 222.
- Samtalen sker oftast på vardagar mellan kl 10-19, men ibland även under helgen.
- Är du redan kund hos oss så skickar vi oftast ut sms, mejl eller brev till dig och informerar om att vi kommer att ta kontakt. Detta gäller dock inte om du är kund via din fastighetsägare.
- Om du frågar berättar säljaren att de ringer på uppdrag av Telenor. Vill du vara riktigt säker frågar du säljaren vilket företag hen jobbar för, och ringer sedan oss på 020-222 222 och frågar om det är ett företag vi jobbar med.
- Ibland får du information om att samtalen kan komma att spelas in.
Om du väljer att skriva avtal med oss via telefon går det till så här:
- Säljaren går med hjälp av en inspelning igenom vad ni har kommit överens om. Inspelningen är inte ett bindande dokument utan endast till för att vi ska veta att vi talar med rätt person.
- Sedan får du ett sms med länk till avtalet. På avtalet finns vår logga, en avtalsbeskrivning, länkar till allmänna villkor och nummer till kundservice.
Vi anlitar säljare från externa företag för försäljning av bredband och tv via "dörrknackning".
Så här vet du att det är en säljare som är anlitad av oss som besöker dig.
- Säljarna har alltid id-brickor. Där ska det stå ”Telenor”, säljarens namn och ett id-nummer. Det ska också finnas en bild på säljaren.
- Säljarna har alltid Telenor-kläder (tröja och/eller jacka).
- Vi tar alltid kontakt med bostadsrättsföreningen eller fastighetsägaren innan vi gör besök i flerfamiljshus.
- Ofta skickar vi i förväg ut ett vykort om att vi ska komma.
- Vi gör besök på vardagar och ibland söndagar, från lunchtid till senast kl 21.
Våra samarbetspartners
De här företagen hjälper oss med dörr- och telefonförsäljning.
- Homecall
- Innovative Sales
- Key Solutions AB
- Kontaktcenter SYD
Har du fått mejl från oss?
Då kommer det från någon av följande mejladresser:
noreply@info.telenor.se
telenor@info.telenor.se
foretag@info.telenor.se
noreply@telenor.se
Har vi bett dig ringa oss?
Ibland mejlar och sms:ar vi till våra kunder och ber att ni ska ringa oss om ni undrar något. I så fall är det följande nummer vi använder:
020222222 eller 222
0775757650
0771100222
0200111088
Sms om driftstörning eller planerat arbete
Har du fått ett sms från något av nedanstående nummer? Det är helt i sin ordning. Vi sms:ar från dessa nummer för att berätta om pågående drifstörningar, felsökning eller planerat underhåll.
0709032990301 0709032990302 0709032990303 0709032990304 0709032990305 0709032990306 0709032990307 0709032990308 0709032990309 07090329903010 |
07090329903011 07090329903012 07090329903013 07090329903014 07090329903015 07090329903016 07090329903017 07090329903018 07090329903019 07090329903020 |
Kundundersökningar via sms
När du har varit i kontakt med oss via butik, kundservice eller någon av våra återförsäljare, kan det hända att du får ett sms från oss efteråt. Vi vill nämligen gärna veta hur du upplevde kontakten med oss. Detta för att vi hela tiden strävar efter göra din Telenor-upplevelse ännu bättre. Tack för att du bidrar med din åsikt!
Meddelanden i Mitt Telenor
För oss är säkerhet viktigt varje dag. När vi behöver skicka information till dig som innehåller dina personuppgifter – namn, adress, personnummer eller telefonnummer – vill vi försäkra oss om att det bara är du som läser meddelandet.
Därför behöver du logga in i Mitt Telenor på webben eller i appen för att läsa vissa meddelanden som rör ditt mobilabonnemang.
När du fått ett nytt meddelande kommer du att få mejl om det från telenor@info.telenor.se. I mejlet visas förstås ingen personlig information.
Har någon försökt lura dig?
Då kan du lämna tips om det hos Säkerhetskollen. Det är en samlingsplats för säkerhet online, och genom att lämna tips där hjälper du till att bekämpa digital brottslighet.
På Säkerhetskollen hittar du även varningar kring digitala brott som pågår just nu. Du kan till och med prenumerera på deras mejllista och få de senaste varningarna direkt i din mejl. Jättebra tycker vi på Telenor!
Vi jobbar för att skapa en säker uppkopplad värld
Vill du läsa mer om säkerhet? Vi har samlat allt du behöver för att vara säker när du surfar här