Inställningar e-post för Mac

  • Inställningar

    Öppna din e-post, gå sedan upp till det vänstra hörnet och klicka på Mail – Inställningar.

  • IMAP

    Välj fliken Konton och klicka på ditt IMAP-konto. Kontrollera att Beskrivning, Alias samt E-postadress har din mejladress med @bredband.net ifylld. Skriv därefter in ditt fullständiga namn.

  • Inkommande e-post

    Kontrollera att det står imap.bredband.net under Server, Inkommande e-post. Ditt användarnamn är din mejladress som slutar på @bredband.net och inget annat, även om det har fungerat tidigare. Lösenord är det lösenord du använder för att logga in på din e-post.

    Klicka på rutan som heter Avancerat. Kontrollera att port är 143, att Använd SSL inte är ikryssad och att Autentisering är Lösenord.

    Klicka sedan på Allmänt längst upp till vänster och välj Spara i rutan som kommer upp. Gå därefter tillbaka till konton och välj kontot på nytt.

  • SMTP

    Klicka på rutan vid Server, utgående e-post och välj Redigera SMTP-serverlista.

    Klicka på Avancerat. Kontrollera att Upptäck och hantera kontoinställningar automatiskt är ikryssad. Port skall vara 465/587 och Använd SSL skall vara ikryssad. Autentisering ska vara Lösenord och Tillåt osäker autentisering skall vara ikryssad. Användarnamn och lösenord är detsamma som du skrev i tidigare, det vill säga din @bredband.net-mejladress och lösenordet till den och klicka sedan Ok.

    Obs: Om du inte använder vår POP- eller IMAP-server för inkommande e-post så måste du ändå fylla i våra uppgifter här.

    Byt flik till Allmänt igen och klicka på spara. 

  • Starta om programmet

    Stäng ner mejlprogrammet, högerklicka på frimärket där du öppnar mejlen och välj alternativet Avsluta. Starta sedan upp programmet igen. Du kan nu skicka och ta emot e-post som vanligt igen.

    Använder du POP3 istället för IMAP så byter du ut inkommande server till pop.bredband.net port 110 utan SSL istället för 143.

Fick du den hjälp du behövde?

Ja! Nej, jag behöver mer hjälp