Inställningar e-post för Outlook 2013 och äldre versioner

  • Kontoinställningar

    Öppna Outlook och klicka på Arkiv, Kontoinställningar och Kontoinställningar igen.

  • Kontrollera mejladressen

    Se till att din mejladress är markerad i rutan som kommer upp. Klicka på Ändra. Kontrollera att ditt för- och efternamn samt mejladress, @bredband.net, är ifylld.

    Kontotyp ska vara IMAP. Server för inkommande e-post ska vara imap.bredband.net och Server för utgående e-post (SMTP) skall vara smtp.bredband.net.

  • Användarnamn och lösenord

    Användarnamn är den mejladress du fått av oss (@bredband.net), samt lösenord till den. Här rekommenderar vi att du klickar i rutan Spara lösenord. 

    Klicka på Fler inställningar och sedan på fliken Utgående server och kontrollera att de två översta rutorna är ikryssade.

    Obs: Om du inte använder vår inkommande server behöver du klicka i rutan Logga in med och där skriva in din e-postadress (@bredband.net) och lösenord. Annars kommer du inte kunna skicka mejl.

  • Servrar

    Klicka på fliken Avancerat och kontrollera att Inkommande server (IMAP) är port 143 och Kryptering är Ingen, Utgående server (SMTP) skall ha port 465/587. Här ska du använda kryptering SSL.

  • Klart

    Klicka sedan på Ok, Nästa och därefter Klart. Du kan nu skicka och ta emot e-post.

    Obs: Använder du POP3 istället för IMAP så byter du ut inkommande server till pop.bredband.net port 110 utan SSL istället för 143.

Fick du den hjälp du behövde?

Ja! Nej, jag behöver mer hjälp