Abonnemang
Se och hantera abonnemang
- Se vilket abonnemang du har
- Avsluta abonnemang
- Bindningstid och uppsägningstid
- Förlänga abonnemang
- Flytta ditt nummer till eller från Telenor
- Beställa nytt sim-kort
- Hitta pinkod och pukkod
- Ta över ett abonnemang eller nummer
- Spärra abonnemang
- Fördela surf
- Extra sim-kort
- Byta från sim-kort till e-sim (Mitt Telenor-appen)
- Det här händer med abonnemang vid dödsfall
Surf
För familjen
Tjänster
Vanliga frågor om mobilabonnemang
-
Det ser du genom att logga in i Mitt Telenor. Där hittar du dina avtal. Mitt Telenor finns både här på webben och som app.
-
Det gör du i en av våra butiker. Ta med din gamla mobil så att vi kan besiktiga den. Tänk på att din gamla mobil måste vara i okej skick.
-
Det kan du läsa om på vår sida om kundkontakt, under rubriken "Telefonförsäljning"
-
Det ser du i Mitt Telenor. Antingen här på webben eller i appen.
-
Ska någon annan betala för ett mobilnummer inom din Telenor-familj? Inga problem. Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig.
Bra att känna till: När du byter betalningsansvarig så följer alla avbetalningar och enheter som är kopplade till mobilnumret med. -
-
Har du ingen nytta av försäkringen kan du avsluta den i appen Mitt Telenor.
-
Hos Telenor kan du köpa Apple Watch samt Samsung Galaxy Watch och Samsung Galaxy Watch Active2 med e-sim.
Om du är mobilkund hos Telenor och har en mobil som har stöd för e-sim så kan du byta ditt sim-kort mot e-sim.
-
Det enda du behöver göra för att aktivera ditt sim-kort är att stoppa in det i din mobil eller surfplatta.
-
Om du har full täckning på mobilen men ändå till exempel inte kommer ut på internet bör du börja med att slå på telefonens flygplansläge och slå sedan av det igen. Om detta inte hjälper kan du prova att starta om telefonen. Någon av dessa åtgärder brukar oftast lösa problemet.
Är du utomlands? Kolla här.Fungerar det fortfarande inte? Här hittar du fler konkreta tips på hur du åtgärdar de vanligaste problemen, t.ex. problem med internetuppkoppling.
Upplever du fortfarande problem, kontakta oss så hjälper vi dig.
-
Är du mobilkund hos oss kan du alltid uppgradera din mobil helt utan extra kostnad efter 12 månader. Har du haft din mobil mindre än 12 månader kan du också uppgradera, men får då en slutfaktura på de delbetalningar som är kvar fram tills att du har betalat av hälften av din nuvarande mobil.
Du kan se hur långt du har kvar till kostnadsfri uppgradering eller vad det skulle kosta att uppgradera innan 12 månader i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan.