Vanliga frågor om mobilabonnemang

  • Det ser du genom att logga in i Mitt Telenor. Där hittar du dina avtal. Mitt Telenor finns både här på webben och som app
  • Om du har valt att flytta ditt mobilnummer till Telenor från en annan operatör kan du se status på flytten i Mitt Telenor – antingen här på webben eller i appen.


    Där ser du även ditt tillfälliga nummer som du kan använda innan flytten är genomförd. 

    Mer om att flytta ditt nummer till eller från Telenor

  • Det gör du i en av våra butiker. Ta med din gamla mobil så att vi kan besiktiga den. Tänk på att din gamla mobil måste vara i okej skick.

    Läs mer om vad som krävs för att få uppgradera mobilen

  • Det kan du läsa om på vår sida om kundkontakt, under rubriken "Telefonförsäljning"

  • Det ser du i Mitt Telenor. Antingen här på webben eller i appen.

  • Ska någon annan betala för ett mobilnummer inom din Telenor-familj? Inga problem. Kontakta oss så hjälper vi dig.

    Bra att känna till: När du byter betalningsansvarig så följer alla avbetalningar och enheter som är kopplade till mobilnumret med.

  • Du ser all information om ditt abonnemang i Mitt Telenor – antingen här på webben eller i appen.

     

  • Du kan avsluta tjänsten Trygg 48 i appen Mitt Telenor och Mitt Telenor på webben. 

    Mitt Telenor app: Klicka på inställningar, välj den person som har Trygg 48 kopplat till sin mobil, sedan kan du avsluta Trygg 48 under "Betaltjänster".

    Mitt Telenor web: Börja med att välja mobilabonnemanget. Välj sedan den person som har mobilen med Trygg 48. Välj Inställningar - betaltjänster och sedan Betaltjänster. Under Betaltjänster kan du sedan avsluta Trygg48.

     

  • Ja, det har vi. Du som köper ett abonnemang hos oss kan välja mellan e-sim och sim-kort. Och om du redan har ett abonnemang kan du byta till e-sim (tänk bara på att kolla att din mobil har stöd för e-sim först). Det gör du i Mitt Telenor.

    Du kan även köpa smarta klockor, till exempel Apple Watch, med e-sim.

  • Det enda du behöver göra för att aktivera ditt sim-kort är att stoppa in det i din mobil eller surfplatta.

  • Om du har full täckning på mobilen men ändå till exempel inte kommer ut på internet bör du börja med att slå på telefonens flygplansläge och slå sedan av det igen. Om detta inte hjälper kan du prova att starta om telefonen. Någon av dessa åtgärder brukar oftast lösa problemet.

    Är du utomlands? Kolla här

    Fungerar det fortfarande inte? Här hittar du fler konkreta tips på hur du åtgärdar de vanligaste problemen, t.ex. problem med internetuppkoppling.

    Upplever du fortfarande problem, kontakta oss så hjälper vi dig.

  • Är du mobilkund hos oss kan du alltid uppgradera din mobil helt utan extra kostnad när du har 12 månader kvar på din delbetalning. Har du haft din mobil kortare tid än så kan du också uppgradera, men får då en slutfaktura på de delbetalningar som är kvar.

    Du kan se hur långt du har kvar till kostnadsfri uppgradering eller vad det skulle kosta att uppgradera i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan

     

Fixa själv i Mitt Telenor

I Mitt Telenor-appen kan du bland annat:

  • Kolla hur mycket du har surfat
  • Fördela surf
  • Se när du kan byta mobil 
  • Se hur många delbetalningar du har kvar