Avsluta mobilabonnemang

Vill du göra ändringar eller avsluta mobilabonnemang kan du ringa eller chatta med oss. Detsamma gäller om du vill säga upp mobilt bredband eller bredband via mobilnätet.

Handlar det om att avsluta ett abonnemang på tv, bredband eller hemtelefoni via bredband hittar du information här.

Chatta med oss

Avsluta abonnemang

Om du vill säga upp något av dina abonnemang behöver du kontakta Kundservice, eftersom olika abonnemang och tjänster du har hos oss kan vara beroende av varandra. Ring oss020-222 222 eller chatta med oss så hjälper vi dig att avsluta eller hitta en lösning som passar just dig!

Byt eller ändra i Mitt Telenor!

Är det något i ditt abonnemang du inte är nöjd med? Du vet väl att du kan byta till ett mobilabonnemang med mer eller mindre surf? Om du har bindningstid kvar kan du bara byta till mer surf. Du ändrar själv i Mitt Telenor. Hos oss kan du dessutom uppgradera din mobil efter 12 månader utan extra kostnad.

Avsluta abonnemang vid dödsfall

Om du vill avsluta ett abonnemang som tillhör en person som har avlidit rekommenderar vi att du ringer till oss på 020-222 222, så hjälper vi dig.

Ska abonnemanget överlåtas? Läs mer om överlåtelse

Vanliga frågor om att avsluta abonnemang

  • Mobiltelefoni

    Uppsägningstiden för mobilabonnemang är en månad. 

    Du hittar ditt avtal i Mitt Telenor - antingen här på webben eller i appen.

     

    Bredband och TV

    Olika abonnemang har olika uppsägningstider. Vad som gäller för ditt abonnemang hittar du i de kampanjvillkor som du fick när du beställde abonnemanget. Från och med 1 maj 2014 är uppsägningstiden för alla nytecknade och uppgraderade abonnemang 1 månad. Tecknade du ditt abonnemang innan 1 maj 2014 är uppsägningstiden i normala fall 3 kalendermånader. 

  • Vill du flytta över ditt nummer från oss till en annan operatör? För att undvika oförutsedda kostnader rekommenderar vi alltid att du kontaktar oss innan du flyttar ditt nummer.

    Så här går det till:

    1. Ring oss på 020-222 222 så kollar vi upp eventuell bindningstid och ser till att du får koll på eventuella kostnader, till exempel om du har kvar delbetalning av din mobil. Här får du också veta om en slutfaktura kommer skickas till dig och vilket belopp den kommer att vara på.
    2. Är allt i sin ordning kan du sen ta kontakt med den nya operatören och be dem genomföra nummerflytten.
    3. När nummerflytten är klar avslutar vi ditt abonnemang hos oss.
  • Du ser eventuell bindningstid i Mitt Telenor här på webben. Har du mobilabonnemang ser du det även i vår app


    Information om uppsägningstid hittar du här

  • Det går inte att pausa mobilabonnemang eller bredbandsabonnemang.

  • Har du ingen nytta av försäkringen kan du avsluta den i appen Mitt Telenor

  • Vad tråkigt att du vill avsluta ditt kontantkort. Ditt kontantkort kommer avslutas automatiskt när du inte laddat det på 12 månader. Här kan du läsa mer. Välkommen tillbaka, när du vill!

    För dig som har telematik kommer ditt kontantkort avslutas automatiskt när du inte laddat det på 24 månader.