Ta över abonnemang – överlåtelse

Vill du ta över ett abonnemang som ägs och används av någon annan? Det går bra – förutsatt att den andra personen är med på det. Börja med att ta del av det som står på den här sidan.

Viktigt att tänka på

  • Är numret du vill överlåta en del av ett familjeabonnemang? Ring oss då på 020-222 222 för att göra överlåtelsen. Den går inte att utföra här på telenor.se.
  • Vi gör en kreditkontroll i samband med överlåtelsen
  • Betalansvaret för delbetalningar och andra villkor följer med
  • Det går inte att överlåta kontantkort
  • Både den nuvarande och den nya ägaren måste ha BankID
  • Du kan bara ta över ett abonnemang som finns hos Telenor
  • Den nya ägaren måste ha fyllt 18 år

Så här funkar det

  1. Du fyller i numret som du ska ta över – och dina egna uppgifter
  2. Du skriver under med BankID
  3. Den nuvarande ägaren får ett sms för att bekräfta överlåtelsen med BankID före midnatt
  4. Slutligen får du ett sms och möjlighet att välja surfmängd för det abonnemang du har tagit över. Sedan är allt klart!

Klicka nedan för att sätta igång.