Ta över abonnemang – överlåtelse
Vill du ta över ett abonnemang som ägs och används av någon annan? Det går bra – förutsatt att den andra personen är med på det. Börja med att ta del av det som står på den här sidan.
Viktigt att tänka på
- Är numret du vill överlåta en del av ett familjeabonnemang? Ring oss då på 020-222 222 för att göra överlåtelsen. Den går inte att utföra här på telenor.se.
- Vi gör en kreditkontroll i samband med överlåtelsen
- Betalansvaret för delbetalningar och andra villkor följer med
- Det går inte att överlåta kontantkort
- Både den nuvarande och den nya ägaren måste ha BankID
- Du kan bara ta över ett abonnemang som finns hos Telenor
- Den nya ägaren måste ha fyllt 18 år
Så här funkar det
- Du fyller i numret som du ska ta över – och dina egna uppgifter
- Du skriver under med BankID
- Den nuvarande ägaren får ett sms för att bekräfta överlåtelsen med BankID före midnatt
- Slutligen får du ett sms och möjlighet att välja surfmängd för det abonnemang du har tagit över. Sedan är allt klart!
Klicka nedan för att sätta igång.