Reklamation, ångerrätt och öppet köp

Har du ångrat dig eller funkade det du köpte inte lika bra som du trott? Här får du hjälp att bli nöjd igen!

Ångerrätt - för dig som har handlat på distans


Om du köpt din produkt på distans, till exempel på webben eller i kundservice, så har du 14 dagars ångerrätt.

  • Du ångrar ditt köp genom att kontakta oss, ring 020-222 222 så hjälper vi dig.
  • Vi betalar eventuella fraktkostnader.
  • Om produkten är använd kan du behöva betala för den värdeminskning som uppstått. Detta kan du enkelt undvika genom att inte använda produkten/tjänsten förrän du bestämt att du vill behålla den.

Ångerrätt gäller aldrig om din tjänst har fullgjorts och du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten börjar utföras.

Öppet köp - om du har handlat i butik


Du har alltid 30 dagars öppet köp på tillbehör och telefoner (som inte är köpta på avbetalning) när du handlar i våra butiker. Tänk på att produkten ska vara oanvänd i obruten förpackning. 

Smart!

Testa våra mobilabonnemang i 14 dagar med öppet köp


Som ny mobilkund hos Telenor får du möjlighet att testa abonnemang och täckning i 14 dagar, innan du bestämmer dig för att använda oss. Prova i 14 dagar, är du nöjd är det bara att fortsätta. Är du inte nöjd kan du lämna tillbaka abonnemanget tillsammans med mobilen eller surfplattan du köpt. Självklart får du använda mobilen eller surfplattan under de 14 dagarna för att testa oss ordentligt. Du betalar bara för din användning, som till exempel del av månadsavgift utlandssamtal och betaltjänster. Frakten är självklart kostnadsfri.

Öppet köp gäller:

  • Testa mobilabonnemanget och mobilen/surfplattan i 14 dagar från försäljningstillfället eller när varan anlände till utlämningsstället.
  • Du får använda eventuell hårdvara du köpt.
  • Hårdvaran som ångras ska vara i nyskick och lämnas tillbaka i originalkartong tillsammans med alla inkluderade tillbehör.

Öppet köp gäller inte:

  • Om du köpt ett mobilabonnemang hos en extern återförsäljare.
  • Om du byter till ett annat abonnemang än det du har idag.
  • På kontantkort.
  • Om du endast vill lämna tillbaka hårdvaran och inte mobilabonnemanget.
  • På tillbehör där förpackningen är bruten.
  • Om försäkring blivit nyttjad eller hårdvaran legat på service

Reklamation

Du ska kunna känna dig trygg med ditt köp hos oss. Så om du upplever att vi inte uppfyllt ett löfte till dig, eller att vi har levererat en produkt som inte motsvarar dina förväntningar, då vill vi veta det. Ring oss på 020-222 222 (+46 (0)708 222 222 om du ringer från utlandet).

Vill du ha hjälp av en opartisk instans istället? Då finns det två att välja mellan.

Om vi har tagit ett beslut som du inte är nöjd med kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) för att få saken prövad. ARN är en statlig myndighet vars huvudsakliga uppgift är att opartiskt – och utan avgift för parterna – pröva konsumenttvister. Läs mer på www.arn.se