Hur ser jag att min ansökan om autogiro/e-faktura gått igenom?

I appen Mitt Telenor kan du se hur du betalar dina kommande fakturor. Klicka på fakturor, sen på obetalda fakturor och längst ner ser du ditt betalsätt.

Tänk på att om du har både mobiltelefoni och bredband eller tv från oss så har du två kundnummer och får två fakturor. Det innebär att du måste göra en ansökan för varje kundnummer.

Autogiro

När det gäller att se om en autogiro-ansökan gått igenom är det är olika från bank till bank. De flesta banker skickar ut en bekräftelse per post när din ansökan om autogiro har godkänts. Kontakta din bank för att få veta hur deras rutiner ser ut samt hur lång tid det tar. 

E‑faktura

För e‑faktura så ser du direkt i din internetbank att allting är okej. Tänk på att du inte kan se själva e‑fakturan förrän vi har skickat den till din bank. Det gör vi en gång per månad. 

Om du får en pappersfaktura ändå...

...så behöver det inte betyda att något har blivit fel. Beroende på när du skaffar autogiro eller e‑faktura kan det nämligen bli så att en till pappersfaktura skickas ut innan ditt medgivande om autogiro eller e‑faktura hinner hanteras av banken.