Hjälp att förstå fakturan
Är det din första Telenorfaktura du undrar över? Läs mer om din första faktura
Ordlista
Vanliga frågor om faktura
-
Fakturabeloppet kan ändras från månad till månad, och det kan bero på massa olika saker, men det vanligaste är att du har köpt något eller ändrat något i ditt abonnemang. Eller helt enkelt köpt ett nytt abonnemang, eftersom den första fakturan oftast är högre än de nästkommande.
Läs allt om oväntat eller högt fakturabelopp här -
Du hittar trafikspecifikationer för mobilabonnemang och hemtelefoni via mobilnätet i fakturasektionen i Mitt Telenor. Mitt Telenor finns både här på webben och som app.
Bra att veta:
- Det är bara personen som använder numret det ringts från som kan se trafikspecifikationen.
- I enlighet med dataskyddsförordningen GDPR, sparar vi så lite data som möjligt. Det innebär att trafikspecifikationen bara visar samtal som kostar, till exempel samtal till utlandet och till betalnummer.
-
I vissa länder inom EU/EES, till exempel i Spanien, tar man betalt för samtal till bland annat myndigheter och biluthyrningsfirmor (premiumsamtal). Så om du har varit i ett land där du ska kunna ringa utan extra kostnad men ändå fått en faktura på samtal ringda utomlands kan det vara anledningen.
På Berecs hemsida (VAS | BEREC (europa.eu)) kan du söka fram vilka nummerserier som är premiumsamtal i respektive EU/EES-land.