Hjälp att förstå fakturan

Här förklarar vi allt som kan stå på en faktura från oss.

Är det din första Telenorfaktura du undrar över? Läs mer om din första faktura

Ordlista

Vanliga frågor om faktura

  • Fakturabeloppet kan ändras från månad till månad, och det kan bero på massa olika saker, men det vanligaste är att du har köpt något eller ändrat något i ditt abonnemang. Eller helt enkelt köpt ett nytt abonnemang, eftersom den första fakturan oftast är högre än de nästkommande.

    Läs allt om oväntat eller högt fakturabelopp här

  • Du hittar trafikspecifikationer för mobilabonnemang och hemtelefoni via mobilnätet i fakturasektionen i Mitt Telenor. Mitt Telenor finns både här på webben och som app.

    Bra att veta:

    • Det är bara personen som använder numret det ringts från som kan se trafikspecifikationen. 
    • I enlighet med dataskyddsförordningen GDPR, sparar vi så lite data som möjligt. Det innebär att trafikspecifikationen bara visar samtal som kostar, till exempel samtal till utlandet och till betalnummer.
  • I vissa länder inom EU/EES, till exempel i Spanien, tar man betalt för samtal till bland annat myndigheter och biluthyrningsfirmor (premiumsamtal). Så om du har varit i ett land där du ska kunna ringa utan extra kostnad men ändå fått en faktura på samtal ringda utomlands kan det vara anledningen.

    På Berecs hemsida (VAS | BEREC (europa.eu)) kan du söka fram vilka nummerserier som är premiumsamtal i respektive EU/EES-land.