Skydda din mobil med Trygg 48

Har mobilen gått sönder eller blivit stulen? Hos oss kan du få en utbytesmobil inom 48 timmar (vardagar) från att din skadeanmälan är registrerad och komplett. Längre än så ska du inte behöva vara utan mobil. 

Trygg 48 gäller även när du är ute och reser i EU. Vi skickar en ny telefon till dig så fort din skadeanmälan är registrerad och komplett. Tänk på att du måste polisanmäla stölden i det land du befinner dig i.

Två kvinnor sitter vid vattnet och lyssnar på musik tillsammans i hörlurar

Ta det lugnt

Det är lätt att få panik när mobilen går i tusen bitar eller försvinner. Har du tecknat Trygg 48 är det ingen fara. Följ instruktionerna så ordnar det sig.    

Först gör du så här:

  1. Andas lugnt.
  2. Om du inte har backat upp din mobil, gör det nu. Vet du inte hur, kolla här eller besök din närmaste butik.
  3. Är mobilen trasig gör du en skadeanmälan.
  4. Om mobilen eller plattan är stulen ska du först göra en polisanmälan och sedan spärra enheten via Mina sidor.

Sedan händer det här:

  1. Du får din utbytesmobil inom 48 timmar (vardagar) från det att din skadeanmälan är registrerad och komplett.
  2. Du betalar självrisken.
  3. Om du mobil är trasig skickar du den till oss inom 5 dagar efter det att du fått din nya. Vi står för porto och emballage. Glöm inte att stänga av ”Hitta min telefon”-funktionen innan du skickar mobilen.
  4. Har du frågor om din pågående skadeanmälan?
    Ring 08-420 038 99.

Testa fritt i 2 månader

Du får testa Trygg 48 när du köper en mobil eller surfplatta. Efter prövotiden får du ett sms där du kan avaktivera Trygg 48. Är du nöjd så gör du ingenting. Den bindningsfria försäkringen löper på och kostnaden läggs på din faktura.

Mobil 119 kr/mån

Surfplatta 59 kr/mån

Villkor och självrisker
Förköpsinformation

Vanliga frågor

  • Vad kostar självrisken?

    Självrisken är 750 kr för mobiler och 500 kr för surfplattor. Använder du försäkringen två gånger eller fler inom 18 månader höjs självrisken med 1000 kr. Allt står i dina villkor.

  • Täcker Trygg 48 tillbehör?

    Nej, tillbehör täcks inte av Trygg 48.

  • Vad händer om skadan inte täcks av försäkring?

    Om du har fått en skada på din mobil eller surfplatta som inte täcks av försäkringen Trygg48 kan du starta ett reparationsärende. Läs mer här.  

  • Vad ska jag göra om min mobil försvinner utomlands?

    Bara lugn. Om du tappar bort din mobil eller den blir stulen utomlands, ta omgående kontakt med oss på +46 708 222 222 vardagar 08.00-21.00 och helger 09.00-17.00.

    Har du Trygg 48 gör du en skadeanmälan på samma vis som om du vore hemma i Sverige. Om din mobil har blivit stulen måste du göra en polisanmälan i det landet där den blivit stulen. Befinner du dig inom ett EU/EES-land har du möjlighet att få din ersättningsmobil skickad till dig, den enda kostnaden som tillkommer utöver självrisken är fraktavgiften. Det är viktigt att du anger rätt adress då vi annars inte kan ansvara för att du får din mobil.

    Om din mobil skadas:
    Har du Trygg 48 gör du 
    en skadeanmälan när du kommer hem så skickar vi en ersättningsmobil inom 48 timmar (vardagar) från det att din skadeanmälan är registrerad och komplett.

    Befinner du dig utanför EU/EES ska du kontakta vår avdelning för skadeanmälan på +468 420 038 99 så hjälper vi dig.

  • Vilken garanti har min produkt?

    Klicka här för information om garantin för din Sony-telefon.

    Klicka här för information om garantin för din Samsung-telefon.

    Klicka här för information om garantin för din iPhone.