Skydda din mobil med Trygg 48

Det är verkligen tråkigt när olyckan är framme och som om det inte vore nog med själva skadan så blir du oftast helt utan mobil. För i de flesta fall täcker inte din vanliga hemförsäkring mobilrelaterade skador. Oftast krävs det en tilläggsförsäkring, en så kallad ”drulleförsäkring” och av alla dessa finns det ingen som garanterar ny utbytesenhet inom 48 timmar (vardagar) från det att din skadeanmälan är registrerad och komplett. Det gör vi för vi tycker att längre tid ska det inte behöva ta att få igång sitt mobila liv igen.

Vi finns även till din hjälp när du är ute och reser. Blir din mobil stulen under din semester inom EU/EES skickar vi en ny utbytesenhet till dig så fort din skadeanmälan är registrerad och komplett. Tänk på att du måste polisanmäla stölden i det land du befinner dig i.

Två kvinnor sitter vid vattnet och lyssnar på musik tillsammans i hörlurar

Livlina

Det är skillnad på att frivilligt lägga ifrån sig mobilen och mot sin vilja se den gå i tusen bitar eller spårlöst försvinna. Har du tecknat Trygg 48 är det sistnämnda inget problem. Följ instruktionerna steg för steg så kommer det att ordna sig.    

Först gör du så här:

  1. Andas lugnt.
  2. Om du inte har backat upp din mobil, gör det nu. Vet du inte hur, kolla här eller besök din närmaste butik.
  3. Är mobilen trasig gör du en skadeanmälan.
  4. Om mobilen eller plattan är stulen ska du först göra en polisanmälan och sedan spärra enheten via Mina sidor.

Sedan händer det här:

  1. Du får din nya utbytesmobil inom 48 timmar (vardagar) från det att din skadeanmälan är registrerad och komplett.
  2. Du betalar självrisken.
  3. Den trasiga enheten skickar du inom 5 dagar efter det att du fått din nya enhet. Vi står för porto och emballage. Glöm inte att stänga av ”Hitta min telefon”-funktionen innan du förseglar försändelsen.
  4. Har du frågor om din pågående skadeanmälan?
    Ring 08-420 038 99.

Testa fritt i 2 månader

Låter det som en bra idé kan du nu testa Trygg 48 i samband med att du köper en mobil eller surfplatta. Efter prövotiden får du ett sms där du kan avaktivera Trygg 48. Är du nöjd så gör du ingenting. Den bindningsfria försäkringen löper på och kostnaden läggs på din faktura.

Mobil 119 kr/mån

Surfplatta 59 kr/mån

Villkor och självrisker
Förköpsinformation

Vanliga frågor

  • Vad kostar självrisken?

    Självrisken är 750 kr för mobiler och 500 kr för surfplattor. Använder du försäkringen två gånger eller fler inom 18 månader höjs självrisken med 1000 kr. Allt står i dina villkor.

  • Täcker Trygg 48 tillbehör?

    Nej, tillbehör täcks inte av Trygg 48.

  • Vad händer om skadan inte täcks av försäkring?

    Starta ett serviceärende och skicka in din produkt till oss så återkommer vi med ett kostnadsförslag.

  • Vad ska jag göra om min mobil försvinner utomlands?

    Bara lugn. Om du tappar bort din mobil eller den blir stulen utomlands, ta omgående kontakt med oss på +46 708 222 222 vardagar 08.00-21.00 och helger 09.00-17.00.

    Har du Trygg 48 gör du en skadeanmälan på samma vis som om du vore hemma i Sverige. Om din mobil har blivit stulen måste du göra en polisanmälan i det landet där den blivit stulen. Befinner du dig inom ett EU/EES-land har du möjlighet att få din ersättningsmobil skickad till dig, den enda kostnaden som tillkommer utöver självrisken är fraktavgiften. Det är viktigt att du anger rätt adress då vi annars inte kan ansvara för att du får din mobil.

    Om din mobil skadas:
    Har du Trygg 48 gör du 
    en skadeanmälan när du kommer hem så skickar vi en ersättningsmobil inom 48 timmar (vardagar) från det att din skadeanmälan är registrerad och komplett.

    Befinner du dig utanför EU/EES ska du kontakta vår avdelning för skadeanmälan på +468 420 038 99 så hjälper vi dig.

  • Vilken garanti har min produkt?

    Klicka här för information om garantin för din Sony-telefon.

    Klicka här för information om garantin för din Samsung-telefon.

    Klicka här för information om garantin för din iPhone.