Information om dina kunduppgifter

Vi har kontaktat dig då vi har blivit utsatta för intrång i vårt säljstödsystem under perioden 23 februari – 5 september där någon obehörig fått tag på uppgifter om ditt abonnemang.

Vilka kunduppgifter har hämtats?

  • namn och adress 
  • personnummer/organisationsnummer
  • abonnemang
  • typ av abonnemang
  • surfmängd
  • fakturainformation innehållande puk-kod

Puk-koden är en åttasiffrig kod som du använder när du har skrivit in en felaktig pinkod tre gånger. En puk-kod är helt oanvändbar utan tillhörande mobiltelefon som ska låsas upp.

Vilken puk-kod du har står under rubriken ”Specifikation” på din faktura. Du hittar din puk-kod genom att logga in i Mitt Telenor – antingen här på webben eller i vår app

Hur har uppgifterna använts?

Vi misstänker att kunduppgifterna har använts i oseriös marknadsföring.

Har du blivit kontaktad av en oseriös aktör som påstått sig samarbeta med Telenor? Kontakta oss på 0200 – 77 01 60. Vi har öppet vardagar klockan 8-18.

Vad gör Telenor?

Vi ser mycket allvarligt på det som har hänt och har gjort en mängd säkerhetsåtgärder så att detta inte ska kunna ske igen. 

Vi har anmält dataintrånget till Post- och telestyrelsen, (ärendenummer 20190830:Ref:98). Vi har gjort en polisanmälan och vi fortsätter även att utreda händelsen internt.

Behöver jag göra något?

Vi rekommenderar att du funderar kring om du behöver göra något på grund av det som har skett. Anser du att du exempelvis behöver byta mobilnummer eller sim-kort på grund av det som har hänt så hjälper kundservice dig.

Kundservice
Kontakta oss på 0200 – 77 01 60, vi har öppet vardagar klockan 8-18.