Nya tider, tre goda ting

GDPR ställer högre krav på säkerhet, vilket har gjort att vi nu storstädar och uppdaterar. Det gör vi för att vi ska kunna ge dig en säkrare, smartare och snällare service. För att allt ska bli så bra som möjligt behöver vi din hjälp med tre saker. 

En hand på tangentbordet på en bärbar dator

Säkrare - skapa nytt konto och inloggning

Först behöver du skapa ett nytt konto och logga in. I och med GDPR har vi skapat en säkrare inloggning till våra tjänster och snart behöver du bara ett lösenord till hela vår värld. 

Smartare - verifiera dig som ägare av ditt abonnemang

När du har skapat ditt nya konto och inloggning behöver du som har tecknat och får fakturan för abonnemanget verifiera dig som ägare av abonnemanget. Det gör du för att att komma åt alla funktioner och tjänster som är kopplat till ditt abonnemang och det nummer just du använder.

En mobil som har loggat in på Mitt Telenor

Snällare - vi ber om lov

Vi behandlar personuppgifter för att kunna ge bättre service och erbjudanden. Hur får vi använda dina? Det är du som bestämmer och du kan gör dina val efter att du har skapat ditt konto. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter och GDPR.

Vanliga frågor och svar om Mitt Telenor

  • Vad gäller för mig som är kund hos Telenor sedan tidigare?

    Den nya dataskyddslagen GDPR ställer högre krav på säkerhet. Det har gjort att vi storstädar, uppdaterar och samtidigt byter namn på Mina Sidor till Mitt Telenor Webb. Vissa funktioner som tidigare fanns på Mina Sidor har inte kommit på plats på Mitt Telenor Webb ännu. Du som är Telenorkund sedan tidigare (före 15 maj 2018) måste skapa ett nytt konto för att kunna logga in.

    vår app Mitt Telenor kan du fortfarande

    • Se vilket abonnemang du har
    • Kolla eventuell bindningstid
    • Ta reda på hur mycket surf du har kvar
    • Se dina kommande kostnader, betalda och obetalda fakturor
    • Hålla koll på kostnad per användare
    • Följa dina kostnader månad för månad
    Hämta i App StoreLadda ned på Google Play

     

     

    Om du loggar in på Mitt Telenor här på telenor.se kan du se dina fakturor, betalstatus och dina abonnemang.

  • Vad gäller för mig som var kund hos Bredbandsbolaget?
  • Hur gör jag för att verifiera mig som ägare av mitt mobilabonnemang?

    Logga in med ditt mobilnummer på Mitt Telenor.

    Har du ett mobilabonnemang och loggar in på Mitt Telenor med ditt mobilnummer kan du verifiera ägarskap av ditt abonnemang med hjälp av en kod du får på sms. Efter att du har gjort det kan du fördela surf i appen Mitt Telenor, hantera Föräldrakoll, se och betala fakturor.

    Loggar du in på Mitt Telenor med din e-postadress så verfierar du ägarskap av ditt abonnemang med hjälp av en kod som du får skickad till din folkbokföringsadress.

    Här visar vi hur du steg för steg verifierar ägarskap av ditt mobilabonnemang.

  • Varför måste jag skapa ett nytt konto i Mitt Telenor, trots att jag redan har ett?

    Den nya dataskyddslagen GDPR ställer högre krav på säkerhet. Därför har vi skapat en säkrare inloggning till våra tjänster.

    Det innebär att för att se uppgifter om alla dina abonnemang måste du skapa ett nytt konto. Och för att vi ska vara säkra på att det är du som är äger ditt abonnemang, måste du verifiera dig. Det gör du genom att beställa en kod som du får på sms eller på posten.

    Har du redan ett inlogg till Capture eller Mina kontakter? Då kan du använda det för att logga in på Mitt Telenor.

  • Behöver jag ha ett Telenor-nummer för att logga in i Mitt Telenor?

    Nej, du behöver inte ha ett mobilnummer från Telenor för att logga in i Mitt Telenor. Ditt nummer fungerar oavsett vilken operatör du har.

  • Jag har redan ett inlogg till Capture eller Mina Kontakter. Kan jag använda det för att logga in på Mitt Telenor?

    Ja, om du redan har ett inlogg till Capture eller Mina kontakter kan du använda det för att logga in på Mitt Telenor. Har du glömt ditt lösenord återställer du det via sms. Numera ber vi även om din e-postadress när du loggar in. Det gör vi för att du i framtiden ska kunna återställa ditt lösenord både via sms och e-post.

  • Vad krävs för att jag ska kunna verifiera mig som ägare av ett abonnemang med sms?

    Du behöver ha registrerat ditt Telenorinlogg med ett Telenornummer som du äger (står på ditt personnummer) och loggat in med det. Har du det så ser vi att det är rätt person som begär ut koden och  kan skicka den på sms. Om inte alla säkerhetskrav uppfylls eller om du loggar in med din e-postadress, eller endast har bredbanstjänster kommer koden istället att skickas per post.

  • Varför kan inte bredbandskunder också verifiera sig med sms? Eller varför inte till exempel BankID?

    Det beror på att den lösningen vi har nu ser om du har registrerat ditt Telenorinlogg med ett Telenornummer som du äger (står på ditt personnummer). Har du det kan vi vara säkra på att det är rätt person som begär ut koden och därför kan skicka den på sms.

    Telenor-koncernens gemensamma inloggningslösning kan inte kombineras med BankID. Vi ville erbjuda kunderna ett digitalt sätt att snabbt identifiera sig på alla våra plattformar. Dessutom har Telenor många familjekunder där alla familjemedlemmar inte har tillgång till BankID.

    Vi är måna om att våra bredbandskunder även ska få en digitallösning och det är något vi arbetar på. Under tiden erbjuder vi kod som skickas till folkbokföringsadressen.