Säkrare, smartare
och snällare

Nya tider, tre goda ting

GDPR ställer högre krav på säkerhet, vilket har gjort att vi nu storstädar och uppdaterar. Det gör vi för att vi ska kunna ge dig en säkrare, smartare och snällare service. För att allt ska bli så bra som möjligt behöver vi din hjälp med tre saker.

Säkrare - skapa nytt konto och inloggning

Först behöver du skapa ett nytt konto och logga in. I och med GDPR har vi skapat en säkrare inloggning till våra tjänster och snart behöver du bara ett lösenord till hela vår värld.

mobilskärm som visar hur du verifierar ditt konto

Smartare - verifiera dig som ägare av ditt abonnemang

När du har skapat ditt nya konto och inloggning behöver du som har tecknat abonnemanget verifiera dig som ägare. Det gör du för att att komma åt alla funktioner och tjänster som är kopplat till ditt abonnemang och det nummer just du använder.

Snällare - vi ber om lov

Vi behandlar personuppgifter för att kunna ge bättre service och erbjudanden. Hur får vi använda dina? Det är du som bestämmer och du kan gör dina val efter att du har skapat ditt konto. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter och GDPR.

Frågor och svar om Mitt Telenor

  • Allt du tidigare hittade på Mina sidor på Bredbandsbolaget hittar du genom att logga in på Mitt Telenor. För att du ska kunna se all information som hör till ditt/dina abonnemang behöver du först skapa ett konto och verifiera dig som ägare av ditt abonnemang.

    Vill du logga in på din webbmejl med adress @bredband.net kan du göra det genom att klicka på Webbmejl uppe i högra hörnet eller längst ner på sidan.

  • Här visar vi hur du steg för steg verifierar ägarskap av ditt mobilabonnemang.

  • Dataskyddslagen GDPR ställer höga krav på säkerhet. Därför har vi skapat en säkrare inloggning till våra tjänster.

    Det innebär att för att se uppgifter om alla dina abonnemang måste du skapa ett nytt konto. Och för att vi ska vara säkra på att det är du som är äger ditt abonnemang, måste du verifiera dig. Det gör du genom att beställa en kod som du får på sms eller genom att verifiera dig med hjälp av BankID.

    Har du redan ett inlogg till Capture eller Mina kontakter? Då kan du använda det för att logga in på Mitt Telenor.

  • Nej, du behöver inte ha ett mobilnummer från Telenor för att logga in i Mitt Telenor. Ditt nummer fungerar oavsett vilken operatör du har.

Kan du inte längre göra det du brukade?

Ta hjälp av vår steg för steg-guide så tar vi reda på varför.