Nya tider, tre goda ting

GDPR ställer högre krav på säkerhet, vilket har gjort att vi nu storstädar och uppdaterar. Det gör vi för att vi ska kunna ge dig en säkrare, smartare och snällare service. För att allt ska bli så bra som möjligt behöver vi din hjälp med tre saker. 

En hand på tangentbordet på en bärbar dator

Säkrare - skapa nytt konto och inloggning

Först behöver du skapa ett nytt konto och logga in. I och med GDPR har vi skapat en säkrare inloggning till våra tjänster och snart behöver du bara ett lösenord till hela vår värld. 

Smartare - legitimera dig

När du har skapat ditt nya konto och inloggning behöver du som har tecknat och får fakturan för abonnemanget legitimera dig som betalningsansvarig. Det gör du för att att komma åt alla funktioner och tjänster som är kopplat till ditt abonnemang och det nummer just du använder.

En mobil som har öppnat appen Mitt Telenor

Snällare - vi ber om lov

Vi behandlar personuppgifter för att kunna ge bättre service och erbjudanden. Hur får vi använda dina? Det är du som bestämmer och du kan gör dina val efter att du har skapat ditt konto. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter och GDPR.

Vanliga frågor och svar om Mitt Telenor

  • Vad gäller för mig som är kund hos Telenor sedan tidigare?

    Den nya dataskyddslagen GDPR ställer högre krav på säkerhet. Det har gjort att vi storstädar, uppdaterar och samtidigt byter namn på Mina Sidor till Mitt Telenor Webb. Vissa funktioner som tidigare fanns på Mina Sidor har inte kommit på plats på Mitt Telenor Webb ännu. Du som är Telenorkund sedan tidigare (före 15 maj 2018) måste skapa ett nytt konto för att kunna logga in.

    vår app Mitt Telenor kan du fortfarande

    • Se vilket abonnemang du har
    • Kolla din bindningstid
    • Ta reda på hur mycket surf du har kvar
    • Se dina kommande kostnader, betalda och obetalda fakturor
    • Hålla koll på kostnad per användare
    • Följa dina kostnader månad för månad
    Hämta i App StoreLadda ned på Google Play

     

     

    Om du loggar in på Mitt Telenor här på telenor.se kan du se dina fakturor, betalstatus och dina abonnemang.

  • Vad gäller för mig som var kund hos Bredbandsbolaget?
  • Varför måste jag skapa ett nytt konto, trots att jag redan har ett?

    Den nya dataskyddslagen GDPR ställer högre krav på säkerhet. Därför har vi skapat en säkrare inloggning till våra tjänster.

    Det innebär att för att se uppgifter om alla dina abonnemang måste du skapa ett nytt konto. Och för att vi ska vara säkra på att det är du som är betalningsansvarig för abonnemanget, måste du legitimera dig. Det gör du genom att beställa en kod på posten.

    Har du redan ett inlogg till Capture eller Mina kontakter? Då kan du använda det för att logga in på Mitt Telenor.

  • Behöver jag ha ett Telenor-nummer för att logga in?

    Nej, du behöver inte ha ett mobilnummer från Telenor för att logga in. Ditt nummer fungerar oavsett vilken operatör du har.

  • Jag har redan ett inlogg till Capture eller Mina Kontakter. Kan jag använda det för att logga in på Mitt Telenor?

    Ja, om du redan har ett inlogg till Capture eller Mina kontakter kan du använda det för att logga in på Mitt Telenor. Har du glömt ditt lösenord återställer du det via sms. Numera ber vi även om din e-postadress när du loggar in. Det gör vi för att du i framtiden ska kunna återställa ditt lösenord både via sms och e-post.